معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک: برگ سبز خودرو، سند رسمی نیست

به گزارش بوستان گفتگو، خبرگزاری خبرنگاران- معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: برگ سبز خودرو سند رسمی نیست، افراد زیادی را داریم که در پرونده های قضایی و حقوقی هم اکنون گرفتار شده اند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک: برگ سبز خودرو، سند رسمی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای مهدی اقبال در جلسه هم اندیشی رؤسای کانون های سردفتران و دفتریاران کل کشور که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار گشت، اضافه نمود: موضوع توسعه سند رسمی نیاز به فرهنگ سازی هر چه بیشتر دارد و سردفتران در این خصوص نقش قابل توجهی دارند چرا که هنوز خیلی از مردم به ارزش سند رسمی پی نبرده اند.

وی گفت: به خاطر خلاء های قانونی سند عادی و رعایت نکردن قوانین حقوقی ما شاهدیم که سند عادی در برخی مراجع معتبر شمرده می شود در حالی که همه تلاش ما باید این باشد که سند عادی به سند رسمی تبدیل شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منشأ بروز بسیاری از تخلف ها از جمله زمین خواری، کلاهبرداری و فروش مال غیر را ناشی از سند عادی دانست و اضافه نمود: در خصوص نقل و انتقال خودرو هم مجدد تاکید می کنیم که برگ سبز خودرو سندی عادی است و اگر کسی بخواهد به آن به نام سند رسمی اعتبار دهد گرفتار می شود.

آقای اقبال گفت: افراد بسیار زیادی را داریم که در پرونده های حقوقی از آن جهت که در نقل و انتقال خودرو به دفاتر ثبت اسناد مراجعه نکرده و فقط به برگ سبز خودرو اکتفا کرده اند، دچار مشکل شده اند و حتی توان مالی ندارند که بخواهند برای خود وکیل بگیرند.

وی اضافه نمود: ما در پی منافع سردفتران نیستیم و معتقدیم باید جهل برخی مردم نسبت به قانون برطرف شود.

آقای اقبال در بخش دیگری از سخنانش در استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد و خطاب به مسئولان سردفتران و دفتریاران گفت: هماهنگی خود را با هم بیشتر کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1827

به "معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک: برگ سبز خودرو، سند رسمی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک: برگ سبز خودرو، سند رسمی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید