مرسدس بنز؛ رکورددار خودروهای دودر و چهاردر نوربرگ رینگ

به گزارش بوستان گفتگو، مرسدس AMG GT سری سیاه و مرسدس AMG GT 63 S توانستند رکورد پیست نوربرگ رینگ را برای خودروهای دودر و چهاردر تولید انبوه، به نام خود ثبت کنند.

مرسدس بنز؛ رکورددار خودروهای دودر و چهاردر نوربرگ رینگ

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، مرسدس بنز در حال ثبت رکوردهای تازهی در پیست نوربرگ رینگ است. خودروی مرسدس AMG GT 63 S مدل 2021 با زمان 7 دقیقه و 23.009 ثانیه (یا 7 دقیقه و 27.8 بسته به نحوه میزان گیری) توانست رکورد تازهی برای مدل های دودر پیست نوربرگ رینگ ثبت کند.

چند روش پذیرفته شده برای میزان گیری زمان یک دور در پیست نوربرگ رینگ وجود دارد. فاصله 20.6 کیلومتری پیست همان چیزی است که ما به طور کلی در فیلم های خودروسازان و در آزمایش های منتشرشده مانند انتشارات Auto Motor Und Sport آلمان مشاهده می کنیم. زمان گیری از انتهای صندلی پیچ 13 شروع می شود و بعد از عبور خودرو از پیست، ساعت در قسمت ابتدایی همان صندلی متوقف می شود. با این معیار، مرسدس GT 63 S توانست در هفت دقیقه و 23.009 ثانیه جهت پیست را به انتها برساند.

در سال 2019، مسئولان پیست نوربرگ رینگ روش دیگری برای زمان گیری یک دور پیست معرفی کردند. ساعت در یک نقطه از پیچ 13 شروع به زمان گیری می کند و در همان نقطه، زمان گیری متوقف می شود. درنتیجه طول پیست طبق این روش 232 متر بیشتر خواهد بود و در کل 20.83 کیلومتر است. طبق این شیوه میزان گیری، خودروی مرسدس بنز زمان هفت دقیقه و 27.800 ثانیه ثبت کرد.

دمیان شفرت، مهندس توسعه AMG، طی رانندگی با مرسدس AMG GT 63 S توانست رکورد تازه را به نام خود ثبت کند. به لطف تنظیم تازه الاستوسینماتیکی تعلیق و سایر تغییرات کوچک، ثابت شد که این کوپه دودر 2.3 ثانیه سریع تر از نسخه است که در پاییز 2018 رکوردگیری کرد. آخرین نسخه این خودرو دارای پکیج اختیاری آیرودینامیک AMG و لاستیک های میشلن Pilot Sport Cup 2 است تا پایداری آن را در سرعت های بالا تقویت کند. برای ایمنی بیشتر، این خودرو دارای صندلی گود و کمربند ایمنی چهار نقطه ای بود.

از نظر فنی، مرسدس بنز رکورد نوربرگ رینگ را در رده خودروهای کلاس لوکس به دست آورده است. این رکورد از آگوست سال 2020 متعلق به پورشه پانامرا با زمان هفت دقیقه و 25.04 بود. درواقع هیچ یک از این مدل ها سریع ترین خودروهای تولیدی چهاردر در پیست نوربرگ رینگ نیستند و افتخار آن، متعلق به جگوار XE پروژه 8 است. با این حال، از آنجاکه خودروی تقویت شده جگوار صندلی عقب ندارد، سایر خودروسازان آن را در چنین کلاسی به حساب نمی آورند.

مرسدس AMG GT سری سیاه

خودروساز آلمانی اخیرا رکورد زمانی پیست نوربرگ رینگ نوردشلایف را با کوپه چهاردر مرسدس بنز GT63 S به نام سریع ترین خودرو کلاس لوکس ثبت کرده است. اگرچه مطمئناً چنین رکوردی بسیار خوب به نظر می رسد، مدل چهاردر جگوار XE Project 8 هنوز از آن سریع تر است. بااین حال، هیچ ابهامی درباره آخرین رکورد وجود ندارد که مرسدس AMG GT سری سیاه رکورد سریع ترین خودروی تولیدی دودر را به نام خود ثبت کرده است.

با این حال حاشیه موفقیت و رکوردشکنی مرسدس بنز بسیار به مدل های پس از خود نزدیک است. لامبورگینی آونتادور SVJ در اواخر سال 2018 رکورد 6 دقیقه و 44.97 ثانیه ثبت کرد. مدل تازه مرسدس AMG GT سری سیاه توانست رکورد 6 دقیقه و 43.61 ثانیه را به نام خود ثبت کند تا با اختلاف فقط 1.36 ثانیه ای نسبت به سایر رقبا در صدر رکوردزنان جهنم سبز اروپا برای خودروهای دودر بایستد. البته تغییرات اجرا شده روی این خودرو درواقع مشخصات تولیدی است و هیچگونه تغییر خاصی در بین کاربران وجود ندارد و دارندگان سری سیاه هنوز نمی توانند خودشان این کار را انجام دهند.

نکته قابل توجه این است که مرسدس AMG GT Black Series تنظیمات مفیدی برای سیستم تعلیق ارائه می دهد. برای انجام این کار، مهندسان مرسدس AMG با کاهش 0.2 اینچی ارتفاع خودرو در جلو و 0.1 اینچی در قسمت عقب، کویل اورهای قابل تنظیم را بهینه سازی کردند. کبمر منفی 3.8 درجه در جلو و 3 درجه در عقب تنظیم شد و میله های موج گیر قابل تنظیم برای سخت ترین حالت کاری تنظیم شدند. علاوه بر این، راننده از تنظیمات کنترل کشش 9 مرحله ای AMG بهره برد و بسته به قسمتی که در جهت پیست طی می شود، خودرو را بین موقعیت های ششم و هفتم جابه جا کرد. بله، برخی ممکن است بگویند دستیار الکترونیکی تعلیق تقلب است؛ اما این قابلیت اکنون بخشی از خودروهای تولیدی به تعداد می رود.

مرسدس بنز برای ثبت این رکورد از لاستیک های میشلن Pilot Sport Cup 2 MO که تجهیزات استاندارد سری Black هستند، استفاده کرد. زیر کاپوت پیشرانه توئین توربو 4 لیتری خورجینی هشت سیلندر قرار داشت و اگرچه 720 اسب بخار قدرت را به لاستیک های عقب انتقال می دهد، قطعاً چنین پیکربندی برای توان سری Black ضرری ندارد. جالب اینجا است که مرسدس AMG GT سری سیاه دارای حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت است؛ اما تنظیمات پکیج آیرودینامیک حداکثر سرعت را برای بهینه سازی حرکت در نوربرگ رینگ روی 300 کیلومتر تنظیم کرده بود. بدیهی است که میزانی از سرعت در قسمت های کفی برای افزایش چسبندگی در پیچ ها معامله شد.

وقتی معماری پیشرانه جلو AMG GT را در نظر بگیریم، این رکورد چشمگیرتر خواهد بود. در این حالت، سری Black با فاصله نسبتا زیادی نسبت به رقبای پیشرانه وسط و عقب خود قرار گرفته است. این مدل تنها خودروی تولیدی پیشرانه جلویی است که با شکستن سد 6 دقیقه ای، توانست از دوج وایپر ACR و زمان هفت دقیقه و 1 ثانیه آن بگذرد و فاصله ای حدود 20 ثانیه با آن ایجاد کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1862

به "مرسدس بنز؛ رکورددار خودروهای دودر و چهاردر نوربرگ رینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز؛ رکورددار خودروهای دودر و چهاردر نوربرگ رینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید