غار کرم های شب تاب، کهکشانی در دل کوه!

به گزارش بوستان گفتگو، یکی از عجایب جهان را در کشور نیوزلند می توان مشاهده کرد؛ آسمانی درخشان و پرستاره در هزاران متر زیر زمین!

غار کرم های شب تاب، کهکشانی در دل کوه!

غار وایتومو گلوورم که در شمال جزیره نیوزلند واقع شده و یکی از عجایب دنیا به شمار می رود، از غارهای زیبای دنیا است که در آن شاهد پدیده ای بی همتا هستیم؛ وجود کرم های شب تابی که بر روی سنگ ها و صخره های غار جا خوش نموده اند و جلوه ای تماشایی به این مکان بخشیده اند. وجود آب روان در این غار، تصویری از حشرات شب تاب را بر روی سطح آب نیز به نمایش درآورده که بازدیدنمایندگان را به وجد می آورد. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با این غار شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید.

غار وایتومو گلوورم

غار وایتومو گلوورم منحصربه فرد که در زیر دهکده ای کوچک قرار گرفته است، دارای اکوسیستمی بی نظیر و قدمتی 2 میلیون ساله است.

غار وایتومو در فاصله 2 ساعت از شهر اوکلند واقع شده که البته ارزش پیمودن مسیر و تماشای محیطی دل انگیز را دارد. رنگ آبی این غار، آرامشی دلپذیر را به شما هدیه می نماید و در این مکان از هرگونه اضطرابی به دور هستید. به طور کلی فضای داخلی غار وایتومو به گونه ای است که گویی شما را به دنیایی دیگر می برد.

کرم های درون غار

درخشش غار وایتومو گلوورم به علت وجود حشره ای به نام Arachnocampa Luminosa است که در لابه لای صخره ها و بر روی قندیل ها اسکان پیدا نموده اند و بعد از گذشت زمان مشخصی سر از تخم بیرون می آورند و به لارو تبدیل می شوند. این حشرات بیشترین زمان عمر خود را در میان کپسولی شفاف و براق می گذرانند. حیات 1 ساله این موجودات در همان مکان ادامه می یابد تا از بین بروند زیرا آن ها توانایی مهاجرت به نقاط دیگر را ندارند.

این حشرات همیشه مشغول تماشای محیط کوچک اطراف خود هستند، غافل از اینکه جماعتی برای تماشای آن ها از کیلومترها دورتر راهی این منطقه شده اند. نور فضای داخلی غار تنها به واسطه این حشرات شب تاب تامین می گردد و در این مکان خبری از پروژکتور و چراغ های رنگارنگی که مصرف برق بالایی دارند، نیست. این کرم های شب تاب نر و ماده، از گونه های بومی کشور نیوزلند هستند که در اغلب مواقع از خود نور متصاعد می نمایند؛ علاوه بر زیبایی بی حد و میزان این کرم ها، عکاسی کردن از آن ها سختی های خاص خودش را دارد.

نخستین بار در سال 1887 تعدادی از اهالی دهکده مائوری که در نزدیکی غار وایتومو گلوورم سکونت داشتند، از روی کنجکاوی و البته سرگرمی تصمیم گرفتند وارد این غار شوند. آن ها تعدادی چراغ به همراه داشتند ولی وقتی وارد فضای بسیار تاریک غار شدند، چراغ هایشان کافی نبود. کمی جلوتر که رفتند آسمانی پرستاره را در مقابل خود دیدند، سپس سکوت همه جا را فرا گرفت و آن ها مبهوت فضای پیش رو بودند. بعد از گذشت دقایقی، با حالتی تعجب برانگیز غار را ترک کردند و به محض خروج از آن، پدیده نظاره شده را برای همگان توضیح دادند.

بازدید از غار وایتومو

امروزه این مکان جادویی همه روزه میزبان گردشگران تورهای اروپایی می گردد و عایدی خوبی از این راه برای نیوزلند به ارمغان آورده است. این عایدیها برای امور مختلفی همانند نگهداری، امنیت، تعمیر و بازسازی فضاهای داخلی غار مورد استفاده قرار می گیرد. گردشگر ها برای بازدید از این مکان زیبا، بعد از پرداخت هزینه، سوار بر قایق می شوند و از مسیر مشخصی به تماشای این آسمان زیرزمینی می پردازند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ضحاک ماردوش در این قلعه به بند کشیده شد را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2356

به "غار کرم های شب تاب، کهکشانی در دل کوه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار کرم های شب تاب، کهکشانی در دل کوه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید