عذرخواهی جان سینا از چینی ها

به گزارش بوستان گفتگو، بازیگر فیلم سریع و خشمگین با عذرخواهی از چینی ها، گفت چین را دوست دارد و برای کشور خواندن تایوان پوزش خواست.

عذرخواهی جان سینا از چینی ها

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از سی ان ان، جان سینا بازیگر F 9 پس از آنکه تایوان را یک کشور خواند و در شبکه های اجتماعی با مخالفت چینی ها روبه رو شد. گفت: چین و مردم چین را دوست دارم و حتی برایشان احترام بیشتری هم قایل هستم.

جان سینا که در فیلم نهم از مجموعه سریع و خشمگین در نقش برادر شخصیت دام با بازی وین دیزل ظاهر شده، در گفتگویی با شبکه تایوانی TVBS برای معرفی این فیلم گفته بود تایوان نخستین کشوری است که می تواند این فیلم را تماشا کند.

این جمله سینا با اعتراض بسیاری از چینی هایی روبه رو شد که معتقدند تایوان منطقه ای جدایی طلب است. این جزیره دارای دولتی خودمختار است، ولی چین مدعی است که این جزیره نیز از مناطق تحت قلمرو آن است. این 2 کشور از 70 سال پیش و پس از خاتمه جنگ جهانی از هم جدا شده اند.

به همین دلیل سینا دیروز با حضور در ویبو که شبکه اجتماعی چینی زبان و برای مردم چین است حاضر شد و به زبان ماندارین گفت: به خاطر اشتباهی که مرتکب شدم عذر می خواهم. حالا باید بگویم، بسیار بسیار بسیار بسیار مهم است که بگویم من چین و مردم چین را دوست دارم و حتی احترام بیشتری برای آن ها قائلم.

وی چیزی درباره تایوان بیان ننموده و تنها گفته است اشتباه هایی در بعضی از مصاحبه های خود نموده است.

با توجه به اقبال وسیع از فیلم جدید سریع و خشمگین در چین که در اولین آخر هفته خود فروشی 136 میلیون دلاری را رقم زد و عظیم ترین افتتاحیه فیلمی هالیوودی را در دوران پاندمی ثبت کرد، روشن است که عوامل فیلم نگران از دست رفتن این بازار پرسود هستند.

سینا هواداران زیادی در چین دارد و بیش از 600 هزار فالوئر در وایبو وی را دنبال می نمایند. او سال ها آموزش زبان چینی دیده و اغلب در پست هایش به همین زبان برای معرفی فیلم هایش صحبت می نماید.

دیگر بازیگران فیلم سریع و خشمگین هم برای معرفی فیلم سعی نموده بودند حرف های خوشایندی بزنند از جمله وین دیزل که گفته بود بخشی از فیلم نهایی را در چین فیلمبرداری می نمایند.

در پاسخ به ویدیوی جدید سینا بیش از 7000 نفر واکنش نشان داده اند و در حالی که بعضی وی را بخشیده اند، اما بعضی دیگر خواهان واکنش روشن تر نسبت به تایوان شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1759

به "عذرخواهی جان سینا از چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی جان سینا از چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید