سفر ما را باهوش تر می نماید!

به گزارش بوستان گفتگو، سفر ما را باهوش تر می نماید! این جمله به صورت علمی اثبات شده و کاملاً صحت دارد. طبق تحقیقاتی که در طی سالیان سال اجرا شده است، افرادی که زیاد سفر می نمایند، هوش بیشتر و IQ بالاتری دارند. بعلاوه این افراد بهتر از سایرین می توانند از پس شرایط اضطراری بر بیایند. حالا شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که هوش و ذکاوت یا IQ یک نفر چه ربطی به اندازه سفرکردن او دارد؟ اگر این سؤال برای شما پیش آمده است، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید، چرا که در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران ، قصد داریم تا دلایل این که چرا سفر ما را باهوش تر می نماید را آنالیز کنیم.

سفر ما را باهوش تر می نماید!

زبان تازه یاد می گیریم و در نتیجه سفر ما را باهوش تر می نماید

یک گفته معروف است که می گوید یادگیری زبان دوم، از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می نماید. طبق آمار، افرادی که بیش از یک زبان بلد باشند، بافت مغز بهتر شده و توانایی آن ها در تشخیص افزایش پیدا می نماید. در نتیجه یادگیری مطالب هم برای آن ها آسان تر شده و به بیان بهتر، باهوش تر می شوند. اما سفر چگونه می تواند با یادگیری زبان ما را باهوش تر کند؟ بسیاری از افراد زمانی که قصد سفر به یک کشور خارجی را داشته باشند. یک خودآموز تهیه نموده و آغاز به یادگیری موارد ضروری به زبان کشور مقصد می نماید. زمانی هم که به مقصد خود رسیده باشند، می توانند به زبان مقصد صحبت نموده و با زبان آن ها بیشتر آشنا شوند. این تبادل اطلاعات و یادگیری بهتر زبان، در نهایت به افراد یاری می نماید که یک زبان تازه را بهتر یاد گرفته و در نتیجه هوش آن ها بالاتر می رود.

اما جالب است بدانید که حتی اگر هیچ چیز از زبان مقصد خود یاد نگیرد، باز هم به وسیله تعاملات، سفر ما را باهوش تر می نماید. زمانی که به یک کشور خارجی سفر نموده ایم یا یک شهری که به هیچ عنوان زبان آن ها را بلد نیستیم، باز هم تمام کوشش خود را می کنیم تا به صورتی با افراد خارجی زبان ارتباط برقرار کنیم. در نتیجه این کوشش مستمر، مغز عملکرد بهتری از خود نشان داده و در نتیجه هوش ما بالاتر می رود.

در سفر با مردم بسیاری آشنا شده و دیدمان به زندگی تغییر می نماید

حتی اگر یک سفر کوتاه و مختصر با قطار هم داشته باشیم، باز هم سفر ما را باهوش تر می نماید. در سفر با مردمان بسیاری آشنا می شویم. داستان های آن ها را شنیده و درباره دیدگاه آن ها نسبت به زندگی اطلاعات بیشتری پیدا می کنیم. اگر دیدگاه این افراد به زندگی و مسائل مختلف خوب باشد، می توانیم به راحتی از آن ها درس های با ارزشی بگیریم. در صورتی که دیدگاه افراد به زندگی بد باشد هم می توانیم راهکار مذاکره محبت آمیز و اجتماعی با آن ها را به خوبی یاد بگیریم. هوش اجتماعی ما بالاتر رفته و دیدگاه بسیار بهتری به زندگی خواهیم داشت.

این نکته هم فراموش نگردد که هر فرد خود یک مدرسه بزرگ است که می تواند چیزهای زیادی را به ما آموزش بدهد؛ بنابراین در سفر می توانیم به داستان های افراد گوش داده، درس زندگی بگیریم، رفتارهای آن ها را بسنجیم، با آن ها تعامل داشته باشیم و هوش اجتماعی خود را بالاتر ببریم. زمانی که هوش اجتماعی را بالاتر ببریم، آدم شناسی ما هم بهتر شده و می توانیم با انسان های بهتری در تعامل باشیم. فراموش نگردد که می گویند سفر برترین موقعیت برای شناخت یک نفر است. پس اگر قصد شناخت کسی را هم داشته باشید، می توانید با او به سفر بروید.

با تاریخ تازهی آشنا می شویم و به همین علت سفر ما را باهوش تر می نماید

بی شک یکی از اصلی ترین اهداف ما از سفر، آشنایی با مکان های تازه و بازدید از بناهای تاریخی یک کشور یا شهر دیگر است. زمانی که به یک بنای تاریخی رفته و قصد بازدید از آن را داریم، قطعاً تنها به در و دیوار این بنا نگاه نمی کنیم، بلکه به تاریخ آن هم توجه می کنیم. ممکن است درباره این بنا در اینترنت جست وجو نموده یا این که تابلوهای راهنما را بخوانیم. حتی ممکن است به توضیحات تور لیدر درباره تاریخچه آن بنا هم گوش بدهیم.

در نتیجه سفر ما را باهوش تر می نماید و می توانیم با تاریخ و تاریخچه یک محل تازه آشنا شویم. آشنایی با تاریخ هر کشور یا بنا، تنها اطلاعات تاریخی به ما نمی دهد. بلکه ما می توانیم از تاریخ و سرنوشت مردم آن کشور درس های بسیار ارزشمندی هم یاد بگیریم؛ بنابراین زمانی که به سفر می روید، آنالیز تاریخ و عقبه آن محل را دست کم نگیرید. چرا که تأثیر آن بر روی افزایش هوش و IQ شما بسیار زیاد است.

سفر به ما کوشش برای بقا را آموزش می دهد

یکی از روش های محبوب برای سفرکردن، سفر در طبیعت یا سفر با بودجه خیلی کم است. در هر دو صورت ما می توانیم نکات مهمی را برای بقا یاد گرفته و در نتیجه سفر ما را باهوش تر می نماید. به طور مثال در نظر بگیرید که به همراه یک گروه یا حتی کاملاً تنها به یک سفر به دل طبیعت رفته اید. ذخایر آب و غذای کافی ندارید و باید با استفاده از هر آنچه در طبیعت پیدا می کنید، در آن مدت کوتاه زندگی کنید. در نتیجه خلاقیت مغز شما بیشتر شده و می توانید راهکار هایی را پیدا کنید که در شرایط عادی شاید به فکرتان هم نمی رسید.

یک موقعیت دیگر که باعث می گردد تا سفر فردی باهوش تر از شما بسازد، زمانی است که با بودجه محدود سفرنموده باشید. در چنین شرایطی باید تمام خلاقیت و هوش خود را به کار بگیرید تا بتوانید بیشترین استفاده را از بودجه خود داشته باشید. در نتیجه سفر شما را باهوش تر نموده و ضمناً روش های پس انداز و استفاده بهینه از بودجه در شرایط بحرانی را هم به شما آموزش می دهد.

با سفرکردن، کارکرد مغزمان بهتر خواهد شد

زمانی که سفر می کنید، بی شک شاد تر هستید. می توانید با جهانی تازهی آشنا شوید، سرگرمی کنید، مردمان بیشتری را بشناسید و به ماجراجویی بپردازید. طبق تحقیقاتی که اجرا شده است، زمانی که در شادی هستید، استراحت کافی دارید و از دغدغه ها و روزمرگی ها به دور هستید، فعالیت مغز شما بیشتر شده و عملکرد بهتری خواهد داشت. اصلاً به همین علت هم در طول هفته دو روز برای تعطیلات و استراحت در نظر گرفته شده است. تا نیروهای کار بتوانند به مغز خود استراحت داده و عملکرد بهتری داشته باشند. در نتیجه با فراهم کردن موقعیتی برای شاد بودن، سفر ما را باهوش تر می نماید.

ضمناً این نکته هم فراموش نگردد که با سفرکردن، با محیط های تازهی آشنا می شویم، مردم بسیاری را می شناسیم و از بناها و آثار دیدنی مختلفی بازدید می کنیم. تمامی این ها می توانند الهام بخش بوده و خلاقیت فکر ما را افزایش بدهند. بسیاری از نویسنده ها برای خلق یک جهانی تازه و نوشتن یک داستان تازه، سفر می کردند تا الهام بگیرند؛ بنابراین سفرکردن علاوه بر باهوش تر کردن شما، باعث افزایش خلاقیت هم می گردد.

با خبرنگاران با خیالی آسوده سفر کنید

در نهایت باید گفت که بله سفر ما را باهوش تر می نماید. اما باز هم به این معنی نیست که تنها با سفرکردن می توانید نابغه شوید یا این که به جای درس خواندن با سفرکردن می توانید شاگرد اول کلاس باشید. بهتر است که در میان فعالیت های روزمره خود و کوشش های خود برای بهبود شرایط کاری و تحصیلی، برنامه سفر هم چیده باشید. سفر می تواند افق های دید شما را نسبت به جهان بازنموده و یک جهانی تازه را به شما هدیه بدهد. همان طور که هنری میلر می گوید، مقصد هر شخص هرگز یک مکان نیست، بلکه راه تازهی برای بینش است. اگر دوست دارید تا برنامه سفری لذت بخش و رؤیایی بریزید، اما هنوز مقصد خود انتخاب را ننموده اید، می توانید از سایر مطالب خبرنگاران بازدید کنید. در صورتی که مقصد خود را انتخاب نموده اید، برای انجام کارهای سفر با خبرنگاران در تماس باشید. از همراهی شما صمیمانه سپاس گزاریم.

سؤالات متداول

چگونه سفر ما را باهوش تر می نماید؟

سفر می تواند با آشناکردن شما با مردم، فرهنگ، تاریخچه یا زبان های مختلف، آی کیو یا هوش شما را بالاتر برده و شما را باهوش تر کند.

رابطه بین سفر و خلاقیت چیست؟

هنگام سفر می توانید راهکار های مختلفی برای مسائل خود پیدا نموده یا از منطقه ها و آثار مختلف مقصد الهام بگیرید که در نهایت همه این ها هوش شما را افزایش می دهند.

چگونه می توان کیفیت زندگی را با سفر افزایش داد؟

با سفرکردن شما شادتر خواهید بود، در نتیجه فعالیت و عملکرد مغز شما بهتر شده و می توانید عملکرد بهتری در زندگی داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2423

به "سفر ما را باهوش تر می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ما را باهوش تر می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید