ساحل آمالفی، تماشایی ترین ساحل ایتالیا

به گزارش بوستان گفتگو، ساحل آمالفی | Amalfi Coast در ایتالیا

ایتالیا که از سه طرف با آب احاطه شده سواحل خیره کننده ای دارد که در ماه های تیر و مرداد پر از توریستانی می شوند که برای فرار از گرما خودشان را به سواحل رسانده اند. ایتالیا صدها ساحل دارد که با اینکه از آن سواحل شنی ای که همه می شناسیم نیستند اما با چشم اندازهای طبیعی حیرت آور گردشگران زیادی را شیفته خود نموده اند. یکی از معروف ترین سواحل ایتالیا ساحل آمالفی است، ساحلی با جاده پرپیچ و خم و تماشایی که گردشگران را مهمان چشم اندازهای نفسگیری از آبی بیکران دریا، صخره ها و گل های رنگارنگ می نماید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره ساحل آمالفی بیشتر بدانید.

ساحل آمالفی، تماشایی ترین ساحل ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

درباره ساحل آمالفی

با یک نگاه به ساحل آمالفی (Amalfi Coast) احساس می کنید که بهشت روی زمین را پیدا نموده اید، همین ویژگی های محسورنماینده هست که سالانه 5 میلیون گردشگر را به راستاهای جادویی این ساحل می کشاند. در این ساحل 55 کیلومتری 13 شهر کوچکی ساحلی در کنار هم قرار دارند که همگی توسط بزرگراه SS163 به هم متصل شده اند، راستای که یکی از زیباترین جاده های جهانست و رانندگی در آن آرزوی خیلی هاست.

بهترین راه برای تجربه این ساحل این است که به یکی از شهرهای کوچک ساحلی بروید و با اقامت چند روزه در آن ها جهانیی متفاوت را تجربه کنید. شلوغ ترین بخش این ساحل قسمتی ست که بین شهرهای آمالفی و پوزیتانو قرار گرفته است، در این منطقه فرسایش قسمتی از مناطق ساحلی را از بین برده و سواحلی کوچک و اختصاصی را پدید آورده است. آب و هوای مدیترانه ای، تابستان های گرم و زمستان های ملایم، آمالفی را یکی از دوست داشتنی ترین سواحل جهان نموده است. ساحل آمالفی در سواحل جنوبی خلیج سالرنو در دریای تیرنی قرار گرفته است و در سال 1997 در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

جاذبه های ساحل آمالفی

  • شهر پوزیتانو | Positano

بدون شک معروف ترین شهر ساحل آمالفی شهر پوزیتانو است اما بیشتر ساکنان این شهر توریستانی هستند که در ماه های تابستان به این منطقه رفته اند. در دیگر ماه های سال این شهر نسبت به شهرهای دیگر ساحل خلوت تر است.

  • شهر آمالفی

حالا که تا این ساحل آمده اید سری به شهر تماشایی آمالفی بزنید و از کلیسای جامع قرن سیزدهمی آمالفی و تزئینات خیره نماینده اش دیدن کنید. شهر آمالفی یکی از معدود شهرهای ساحل آمالفی است که در تمام مدت سال ساکنان بومی دارد و حتی کسانی که در پوزیتانو کار می نمایند هم محل زندگی شان در آمالفی است.

  • شهر آترانی | Atrani

تمام شهرهای کوچک کنار این ساحل در نزدیکی هم قرار دارند پس می توانید چند روزی وقت بگذارید و جاذبه هایی را ببینید که با اینکه منحصربفرد و خیال انگیزنند اما بازدید نمایندگان کمی دارند. دهکده تماشایی آترانی پر از خانه های صخره ای رنگارنگ، کلیساهای زیبا و میدان های جذاب است که یادآور شهرهای معروف ساحلی اند اما با این تفاوت که خبری از ازدحام و شلوغی در آن ها نیست.

  • هتل سانتا کاترینا | Hotel Santa Caterina

ساحل آمالفی در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و مطمئنا مملوء از جاذبه های دیدنی و فرهنگی ست و هر شهر داستان مخصوص خودش را دارد. از آن جایی که ساحل آمالفی یک منطقه توریستی ست هتل های زیادی دارد که قیمت آن ها در اوج فصل های گردشگری خیلی بالا می رود. در بین این هتل ها، هتل سانتا کاترینا یکی از معروف ترین هاست؛ با اقامت در این هتل گران قیمت و لوکس به وسیله راستا جنگلی و پر پیچ و خم خودتان را به ساحل می رسانید. از آن جا سوار آسانسور می شوید، به روی صخره ها می روید و چشم اندازهایی را می بینید که تا به حال در هیچ جای جهان آن ها را تجربه ننموده اید.

  • سوغاتی های سرامیکی

دوست دارید از کنار این ساحل سوغاتی بخرید؟ یکی از اصل ترین سوغاتی های این منطقه سرامیک های دست ساز است که با نقش و نگارهای زیبا طراحی شده اند و خرید آن ها می تواند خاطره این سفر را برای همواره در ذهنتان ثبت کند.

  • عبور از تونلی صخره ای

اگر جاده کنار ساحل را به سمت جنوب بروید در راستا بین شهرهای سورنتو و سالرنو به تونلی صخره ای می رسید که عبور از آن و تماشای چشم اندازهایش یکی از لذت بخش ترین بخش های سفرتان است.

تفریحات ساحل آمالفی

قایق سواری: می توانید با پرداخت حدود 20 یورو سوار قایق شوید و از تمام قسمت های ساحل آمالفی دیدن کنید. بیشتر شهرهای این ساحل بندر دارند و هر شهری که بندر داشته باشد با قایق به شهرهای دیگر قابل رفت و آمد است اما آب و هوای ساحل آمالفی معمولا آفتابی نیست و بارش باران نمی گذراد که دریا آرام باشد پس جای تعجب نیست که قایق ها همواره در حال رفت و آمد نباشند. اگر به دنبال قایق سواری هستید باید حواستان به پیش بینی هواشناسی باشد!

شنا: ساحل آمالفی به غیر از چشم اندازها و جاذبه های رنگارنگ یکی از بهترین مکان ها برای شنا و خنک شدن در فصل گرم تابستان است.

چگونه به ساحل آمالفی برویم؟

ساحل آمالفی در بخش های جنوبی ایتالیا قرار گرفته است و نزدیک ترین فرودگاه به آن فرودگاه بین المللی ناپل است اما برای اینکه از ناپل خودتان را به شهر پوزیتانو برسانید هیچ حمل و نقل مستقیمی وجود ندارد و می توانید ماشین کرایه کنید. در امتداد ساحل ریل راه آهنی نیست پس اگر می خواهید در شهرهای اطراف گشت و گذار کنید باید یا ماشین کرایه کنید و یا از اتوبوس بهره ببرید.

منبع: travel.usnews.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 669

به "ساحل آمالفی، تماشایی ترین ساحل ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل آمالفی، تماشایی ترین ساحل ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید