راهنمای گردشگری پاریس ، شهر نورها

به گزارش بوستان گفتگو، پاریس یکی از جذاب ترین و رومانتیک ترین شهرهای اروپاست و جاذبه های عالی و بیشماری دارد. این شهر به شهر نورها نیز شهرت دارد. زیبایی آن نفس گیر است و هنگامی که میراث معماری و هنری خارق العاده اش با صنعت پیشرفته توریسم ادغام می شود، اوقاتی فراموش نشدنی برای هر توریست بوجود می آورد.

راهنمای گردشگری پاریس ، شهر نورها

این شهر به 20 منطقه تقسیم شده و در حاشیه رود سن پیچ و خم خورده است. حدود 400 ایستگاه مترو دارد و این بدان معنی است که به راحتی می توانید در سراسر شهر به سیاحت و گردش بپردازید. معروف ترین مناطق پاریس عبارتند از باستیل، الیزه، لوور، اپرا، لاتین کوآرتر، مونتمارتر، مونتپارناس و لومری. اگر در محله لوور هستید به مرکز اطلاعات توریستی شهر سری بزنید. سایر دفاتر توریستی را می توانید در آنورس، مونتمارتر، بندر ورسای و پیرامیدز و نیز در مجاورت ایستگاه های قطار گاردیست، گاردیلون و گاردونورد بیابید.

برای مطالعه راهنمای گردشگری پاریس بر روی لینکهای زیر کلیک کنید :

  • اطلاعات توریستی پاریس
  • بهترین زمان سفر به پاریس
  • بناهای تاریخی و باستانی پاریس
  • جاذبه های گردشگری پاریس
  • خرید در پاریس
  • رستوران ها در پاریس
  • جاذبه های گردشگری اطراف پاریس
  • موزه های پاریس
  • هتل های پاریس
  • اطلاعات توریستی فرانسه

این شهر به 20 منطقه تقسیم شده و در حاشیه رود سن پیچ و خم خورده است. حدود 400 ایستگاه مترو دارد و این بدان معنی است که به راحتی می توانید در سراسر شهر به سیاحت و گردش بپردازید. معروف ترین مناطق پاریس عبارتند از باستیل، الیزه، لوور، اپرا، لاتین کوآرتر، مونتمارتر، مونتپارناس و لومری. اگر در محله لوور هستید به مرکز اطلاعات توریستی شهر سری بزنید. سایر دفاتر توریستی را می توانید در آنورس، مونتمارتر، بندر ورسای و پیرامیدز و نیز در مجاورت ایستگاه های قطار گاردیست، گاردیلون و گاردونورد بیابید.

پاریس مجموعه هتل های متنوعی دارد که برای هر سلیقه و بودجه ای مناسب است. در اینجا می توانید از لوکس ترین هتل ها و اقامتگاه های زنجیره ای معروف گرفته تا مهمانخانه های کوچک اما با طراحی سبک قدیمی را بیابید که اکثرا ارزانتر از آنی هستند که شما در ابتدا فکر می کنید. لوهالز یکی از محله های مرکزی بسیار محبوب است که هتل های بسیاری را در خود جای داده؛ اما برخی از توریست ها ترجیح می دهند در مناطق باستیل، لومری، مونتپارناس، ایکولز و سوربون واقع در لاتین کوآرتر یا در جزیره بزرگ سنت لوئیس واقع در رودخانه سن اقامت کنند. باوجودیکه پاریس چنین هتل های متنوعی دارد اما بهتر است قبل از آمدن به پاریس حتما محل اقامت خود را رزرو کنید. آپارتمان هایی نیز برای کسانی که می خواهند بطور شخصی در اینجا اقامت کنند تهیه شده و جایگزین مناسبی می باشد. اخیرا این گونه مکان ها در نزدیکی جاذبه های مرکزی شهر وسعت یافته حتی در اطراف خیابان قصر الیزه هم گسترده شده اند.

اکثر آپارتمان های محبوب پاریس در کناره رود سن ردیف شده اند و هرچه به خیابان نیویورک (در مجاورت قصر چالیوت) و کوآیی بارنلی نزدیک می شوید قیمت ها نیز بالاتر می رود. تمام این محله ها در نزدیکی ناحیه ثروتمند برج ایفل و پارک چامپس دومارس واقع شده اند. در اطراف محله شلوغ مونتمارتر نیز اقامتگاه های فراوانی خواهید یافت. در اینجا سالن های پارتی مولین روژ و ساکری کیور ازجمله اصلی ترین جاذبه های توریستی می باشند.

همه ساله میلیون ها گردشگر به پاریس می آیند تا جذب زیبایی خارق العاده آن شوند، از غذاهای منحصربفرد آن لذت ببرند و در مراکز خرید درجه یک به خرید بپردازند. عظمت و زیبایی پاریس به تنهایی می تواند تمام انتظارات شما از یک سفر طراز اول را برآورده سازد؛ از تاریخ و معماری گرفته تا هنر و فرهنگ و حتی بزرگترین جاذبه مدرن آن معروف به دیزنی لند پاریس همگی منتظر ورود شما هستند. با اینکه پاریس نسبت به دیگر شهرهای پایتختی کوچکتر است اما همین امر باعث می شود شهر خاصی برای گردش باشد زیرا اماکن جالب و باشکوهی دارد که به فاصله کمی از هم واقع شده اند.

پاریس یکی از محبوب ترین شهرهای دیدنی جهان است و یکی از دلایل آن وجود رودخانه سن است که در جهت خود از زیر پل های بیشماری عبور می کند و بر زیبایی و فریفتگی شهر می افزاید؛ بعلاوه شهر را به دو ناحیه تقسیم می کند. در قسمت بالایی شهر که به نام ساحل راست شناخته می شود، برخی از شناخته شده ترین بناهای پاریس همانند قصر الیزه واقع شده که به طاق تریومف منتهی می شود. در منتهی الیه دیگر قصر لیزه نیز کونکورد قرار گرفته که میدانی بینهایت زیباست و اکثر وقایع تاریخی و مهم فرانسه در اینجا اتفاق افتاده است ازجمله اعدام لوئی شانزدهم. در قسمت شرقی می توانید موزه بسیار معروف لوور و نیز موزه جورج پومپیدو را ببینید. در جنوب پومپیدو نیز کلیسای باشکوه نوتردام قرار گرفته است.

در بخش جنوبی رودخانه که به ساحل چپ معروف است می توانید برج زیبای ایفل را ببینید که از برترین بناهای پاریس است و در سراسر جهان شهرتی خاص یافته و بر آسمان شهر پاریس حکومت می کند. از بالای این سازه عظیم می توانید قرینه زیبایی از تمام شهر را ببینید.

شهر پاریس مجموعه وسیعی از رستوران ها را دارد که انواع غذاهای لذیذ فرانسوی به همراه سایر غذاهای محبوب بین المللی را سرو می کنند. شب های پرنشاط و پرتحرک فرانسه گزینه های متنوعی برای سرگرم نمودن مسافران خود دارد. دیزنی لند پاریس، پارک آستریکس و قصر ورسای تنها نمونه هایی از مناطق بیشماری هستند که در فاصله بسیار کمی از این پایتخت پرتحرک فرانسوی قرار گرفته اند.

این شهر 2 فرودگاه دارد. فرودگاه چارلز دوگال در 23 کیلومتری شمال (حدود 45 دقیقه) و فرودگاه پاریس اورلی در 14 کیلومتری جنوب (حدود 35 دقیقه ای) شهر واقع شده اند.

اطلاعات بیشتر در مورد پاریس

کشور: فرانسه

موقعیت: پایتخت

مساحت: حدود 105 کیلومتر مربع

جمعیت: 2.2 میلیون نفر در داخل شهر و 10.95 میلیون نفر در اطراف آن

زبان: فرانسوی

پول رایج: یورو

منطقۀ جغرافیایی: زمان هماهنگ جهانی 1+

کد تلفن کشور: 33+

کد تلفن ناحیه: 01

مذهب: اکثرا کاتولیک هستند.

تعداد توریست ها: سالانه 20 میلیون نفر

طرح بندی شهر: شامل 20 منطقه شهری می باشد.

منبع: لست سکند
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 627

به "راهنمای گردشگری پاریس ، شهر نورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری پاریس ، شهر نورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید