راهنمای گردشگری جزیره موریس

به گزارش بوستان گفتگو، جهت مطالعه راهنمای کامل گردشگری جزیره موریس اینجا کلیک کنید:

راهنمای گردشگری جزیره موریس

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

  • اطلاعات توریستی جزیره موریس
  • بهترین زمان سفر به جزیره موریس
  • سواحل و ورزش های آبی در موریس
  • جاذبه های گردشگری جزیره موریس
  • خرید در جزیره موریس
  • غذاها و روستوران ها در جزیره موریس
  • جاذبه های گردشگری اطراف موریس
  • جشن ها و فستیوال های جزیره موریس
  • هتل و اقامت گاههای جزیره موریس
  • غواصی در جزیره موریس

جزیره موریس (Mauritius island)

جمهوری موریس در جنوب غربی اقیانوس هند واقع شده که Seychelles در شمال غربی، ماداگاسکار (چهارمین جزیره بزرگ دنیا) و قاره عظیم آفریقا درست در غرب آن قرار گرفته اند. علاوه بر جزیره موریس، این جمهوری شامل جزایر آگالگا و جزایر کارگادوس کاجوس و رودریگوس می باشد. اینجا زمانی محل زندگی پرنده ای به نام دودو بوده که امروزه نسلش منقرض شده است. این جزیره فرهنگ مختلطی دارد و دلیل اصلی شهرتش را مدیون سواحل شنی، مناطق توریست پسند، آب لاجوردی رنگ و جنگل های انبوه بارانی اش می باشد. به دور از مناطق ساحلی و در درون شهر پایتختی پورت لوئیس، زندگی متضاد و گیج نماینده ای خواهید دید که ترافیک های سنگین، مراکز خرید مدرن و پیشرفته عمده دارد. دفتر اصلی گردشگری موریس در شهر پورت لوئیس واقع شده خیابان سنت لوئیس واقع شده و با اسکله کائودان و میدان ویکتوریا فاصله چندانی ندارد و اطلاعات و نقشه های توریستی دارد.

در موریس فعالیت های بسیاری برای انجام وجود دارد و اکثر سرگرمی ها و جاذبه های آن در ساحل واقع شده اند. در خلیج تامارین می توانید موج سواری کنید و یا شاهد بازی دلفین ها باشید. اما در دهکده ماهیگیری Flic en Flac می توانید شاهد ساحلی مملو از کلوپ ها و رستوران ها تا مناطق طبیعی (Casela) و حتی کارخانه سنتی شکر (Medine) باشید. خانواده هایی که برای تعطیلات به اینجا می آیند می توانند در دهکده آبی Leisure Villageوقت بگذرانند یا در خلیج زیبای Grand استراحت نمایند. این خلیج استوایی بسیار به پورت لوئیس نزدیک است. سایر سواحل عالی عبارتند از: Belle Mare در مجاورت Trou dEau Douce، گریس گریس در ناحیه جنوبی Souillac، ساحل شمالی Pereybere و ساحل مشرف به کوهستان Choisy. برای غواصی می توانید به سواحل Colorado، Flic en Flac، Roches Zozo و Trou بروید که همگی مناطق مخصوصی برای شیرجه دارند و به سواحل Coin de Mire و Ile Plate نزدیک هستند.

از سایر جاذبه های این جزیره می توان به پارک ملی رودخانه سیاه جورجز، منطقه طبیعی Etoile وChasseur ، باغات مستعمراتی در درون قصر Mokas Eureka، فروشگاه های شلوغ Mahebourg و باغات موریس در منطقه یمن اشاره نمود. علاقه مندان به طبیعت اکثرا سفر خود را از باغات سلطنتی Pamplemousses واقع در پورت لوئیس شروع می نمایند. منطقه ای تاریخی نیز در پورت لوئیس به نام Aapravasi Ghat هست که زمانی پذیرای صدها هزار مهاجر بوده است. جدای از سواحل، خانواده هایی میل دارند بخشی از تعطیلات خود را در آکواریوم موریس سپری نمایند یا در Senneville شاهد غذا خوردن لاک پشت ها باشند، و یا در پارک ملی Cascavelle و یا در پارک طبیعی Ile aux Aigrettes به سیاحت بپردازند و از تورهای سافاری هم لذت ببرند.

در اطراف جزیره موریس بناها و ساختمان های فوق العاده ای وجود دارد. تعدادی از سازه های عظیم نیز در پورت لوئیس مستقر شده اند مانند قلعه آدلاید که در دهه 1830 ساخته شد. بندر Vieux Grand واقع در شهر Mahebourg نقش مهمی در تاریخ این سرزمین داشته است زیرا اینجا جایی بود که اولین دریانوردان هلندی حدود 400 سال پیش به آن پاگذاشتند و در منطقه Baie aux Tortues نیز بقایای استحکامات Balaclava هست که توجه توریست های بسیاری را به خود جلب می نماید. سواحل استوایی در باغستان Labourdonnais نیز قابل توجه هستند. علاقه مندان به طبیعت می توانند به کوه سیگنال بروند و از مناظر گسترده پورت لوئیس لذت برند. یا می توانند به جزیره آهو در مجاورت ساحل شرقی بروند. منطقه Curepipe نیز با داشتن یک کوه آتش فشانی خاموش معروف به آتش فشان مور (Murr) محبوبیت خاصی یافته است. گنبدهای Chamarel نیز نمایی خاص و به یادماندنی دارند و رنگهای زمین شنی اش در زیر باران مانند رنگین کمان تغییر می نماید.

اطلاعات بیشتر در خصوص جزیره موریس

کشور: جمهوری موریس، آفریقا

موقعیت: جنوب غربی اقیانوس هند

جمعیت: حدود 1.35 میلیون نفر

شهر مرکزی: پورت لوئیس (جمعیت 165 هزار نفر)

مساحت: در حدود 2040 کیلومتر مربع

مرتفع ترین مکان: کوه پیتون - 828 متر

زبان: انگلیسی، بوجپوری، فرانسوی

صادرات اصلی: لباس، گل و گیاه، شیره قند، شکر و پارچه

قومیت: هندی، چینی، فرانسوی و مهاجرین آفریقای جنوبی

پول رایج: روپیه موریس (MUR)

منطقۀ جغرافیایی: زمان هماهنگ دنیای 4+ (تابستان ها 5+)

کد تلفن کشور: 230+

مذهب: حدود 50% هندو و بقیه کاتولیک رومی، مسیحی و مسلمان هستند.

میانگین دمای روزانۀ جزیره موریس در ماه ژانویه: °C29

میانگین دمای روزانۀ جزیره موریس در ماه جولای: °C24

منبع: لست سکند
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 632

به "راهنمای گردشگری جزیره موریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری جزیره موریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید