دیدنی ترین خیابان های استانبول را می شناسید؟

به گزارش بوستان گفتگو، شهر فرنگ، از همه رنگ که می گویند دقیقا همینجاست! استانبول شهری پر جنب و جوش و زیباست که به هر کدام از خیابان هایش قدم بگذارید ماجراجویی متفاوت و هیجان انگیز در انتظار شماست. گشت و گذار در این شهر از مناطق تاریخی با بناهای چند صد ساله شروع شده و به خیابان های لوکس با مراکز خرید مدرن ختم می شود. برای آشنایی با دیدنی ترین خیابان های استانبول ما را همراهی کنید.

دیدنی ترین خیابان های استانبول را می شناسید؟

در میان تورهای گردشگری جای می گیرد که هنوز تمام نشده، به فکر برنامه ریزی برای تور مجدد هستید. جاذبه های این شهر به قدری متنوع هستند که نه تنها هیچ وقتی برای تلف شدن نمی گذارند بلکه بخشی از آن ها هم باید به سفر بعدی موکول کرد. در این مطلب می خواهیم شما را با دیدنی ترین خیابان های استانبول آشنا کنیم. (خرید بلیط استانبول)

دیدنی ترین خیابان های استانبول

.

منطقه تاریخی سلطان احمد

معرفی دیدنی ترین خیابان های استانبول را از منطقه سلطان احمد آغاز می کنیم. منطقه ای تاریخی که به لطف داشتن جاذبه های متنوع نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

منطقه سلطان احمد در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته و به راستی دیدنی و زیباست. به هر جای این منطقه قدیمی که نگاه کنید بنایی تاریخی و باشکوه را مقابل خود خواهید دید. بناهایی مانند کاخ معروف توپکاپی، مجسد موزه ایاصوفیه، آب انبار باسیلیکا، بازار بزرگ استانبول با اجناس متنوع، مسجد سلطان احمد و ده ها بنای دیگر که هر کدام به سهم خود قدرت، عظمت و هنر دوران عثمانی و بیزانس در ترکیه را نشان می دهند.

بسیاری از گردشگران منطقه سلطان احمد را مانند موزه ای وسیع در فضای باز توصیف می کنند که با قدم زدن در آن می توان حال و هوای استانبول قدیم را حس کرد.

این منطقه با حفظ بافت قدیمی خود، مملو است از هتل های 3 تا 5 ستاره ای که در کنار بناهای تاریخی قرار گرفته و پذیرای گردشگران شهر استانبول هستند.

منطقه اروپایی اورتاکوی

وقتی صحبت از دیدنی ترین خیابان های استانبول به میان می آید، نمی توان از منطقه بسیار شیک اورتاکوی نام نبرد. منطقه ای زیبا که در همسایگی تنگه معروف بسفر واقع شده و بیشتر به شب های شاد و همیشه بیدار خود معروف است.

این منطقه دیدنی در دوره عثمانی دهکده ای کوچک بوده که بواسطه موقعیت مکانی خود ماهیگیری در آن رواج داشته و مناظر خارق العاده اش بسیار مورد توجه پادشاهان عثمانی بوده است. در حال حاضر با اینکه اورتاکوی شکل امروزی به خود گرفته اما مناظر زیبایش را حفظ کرده و همچنان گردشگران را برای قدم زدن در کنار بسفر و دیدن چشم اندازهای عالی به سوی خود فرا می خواند.

منطقه اورتاکوی نه فقط محلی با چشم انداز بی نظیر، بلکه محلی برای گردهمایی بهترین رستوران های استانبول نیز محسوب می شود. کافه های دنج با عطر قهوه ترک و طعم دسرهای لذیذ استانبولی به پاتوق گردشگران و ساکنان استانبول تبدیل شده اند.

همچنین رستوران های اورتاکوی اولین انتخاب افرادی است که می خواهند شام را در محیطی رمانتیک و شیک سرو کنند.

خیابان پرجنب وجوش استقلال

در معرفی دیدنی ترین خیابان های استانبول به سراغ شلوغ ترین، معروف ترین و محبوب ترین منطقه این شهر می رویم. خیابان استقلال خیابانی که بیشتر گردشگران با نام آن آشنا هستند و حتی نقطه به نقطه آن را می شناسند.

این منطقه بزرگ میدان تقسیم یا تکسیم را در برگرفته و به موازات خیابان بی اغلو واقع شده است. جالب است بدانید که تراموای قدیمی استانبول از وسط این خیابان می گذرد و خود به یکی از جاذبه های گردشگری استقلال تبدیل شده است.

معروف ترین برندهای بین المللی و ترک در خیابان استقلال شعبه دارند و گردشگران می توانند به راحتی هر نوع پوشاک با هر برند و قیمتی را که می خواهند خریداری کنند. علاوه بر این وجود دکه های غذای خیابانی و رستوران های بزرگ در کنار هم، دست گردشگران را برای انتخاب غذا باز می گذارد.

موقعیت مکانی عالی، امکانات بین المللی و البته دسترسی راحت به مراکز خرید، رستوران و مترو دلیلی بر آن شده تا هتل های خیابان استقلال و میدان تکسیم به تبعیت از منطقه ای که در آن قرار دارند یه محبوب ترین هتل های شهر استانبول تبدیل شوند.

محله رنگارنگ بالات

در محله بالات نه از مراکز خرید بزرگ خبری است و نه از نمای دریا، بلکه این خانه های رنگی با معماری جالب هستند که بالات را به یکی از دیدنی ترین خیابان های استانبول تبدیل کرده اند.

محله بالات در منطقه فاتح استانبول قرار گرفته و داستانی جالب دارد. این منطقه تاریخی در گذشته محل زندگی یونانی ها بوده و نام خود را نیز از واژه ای یونانی به نام قصر گرفته است. خیابان های این محله سبکی متفاوت دارند و به صورت باریک و تنگ طراحی شده اند.

اما بیش از همه این خانه های بالات هستند که این محله را به شهرت رسانده و در میان جاذبه های گردشگری استانبول قرار داده اند. تمامی خانه های این منطقه با رنگ های شاد رنگامیزی شده و به زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند. جالب است بدانید که بیشتر ساکنین این محله هنوز زندگی به سبک قدیمی دارند.

منطقه لوکس بشیکتاش

بشیکتاش علاوه بر اینکه به عنوان یکی از دیدنی ترین خیابان های استانبول شناخته می شود، عنوان گرانترین منطقه استانبول را نیز به خود اختصاص داده است. همه چیز در این منطقه در لوکس ترین حالت خود واقع شده است.

چشم انداز خارق العاده از تنگه بسفر، رستوران های لوکس، وجود هتل چراغان پالاس و کاخ معروف دلمه باغچه تنها بخشی از دلایل معروفیت خیابان بشیکتاش هستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای دیدن چهره اروپایی شهر استانبول بازدید از منطقه بشیکتاش و جاذبه های آن را در برنامه سفر خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید …

در تور 3 شب و 4 روز استانبول از چه جاذبه هایی بازدید کنیم؟

منبع: ستاره ونک
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1392

به "دیدنی ترین خیابان های استانبول را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین خیابان های استانبول را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید