تور هند ارزان: حمل و نقل عمومی در دهلی؛ راهنمای گردشگران

به گزارش بوستان گفتگو، حمل و نقل عمومی در دهلی هند، شامل مترو، قطار، تاکسی، اتوبوس و اتوریکشا است. برای آشنایی با حمل و نقل عمومی در دهلی و بعلاوه کرایه های هر کدام، در ادامه همراه خبرنگاران شوید.

تور هند ارزان: حمل و نقل عمومی در دهلی؛ راهنمای گردشگران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

در هنگام سفر به مقاصد خارج از ایران، آشنایی با حمل و نقل عمومی آن مقصد و برترین شیوه برای تردد در سطح شهر، یکی از نکات مهم پیش روی هر گردشگری است. در راهنمای حمل و نقل عمومی دهلی با وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر، کرایه ها و ساعات حرکت هر کدام از آن ها آشنا خواهید شد.

حمل و نقل عمومی از / به فرودگاه دهلی

مترو

متروی دهلی یکی از سریع ترین روش ها برای عبور و مرور در دهلی است. با وجود مترو در دهلی، حمل و نقل عمومی در این شهر چهره کاملا متفاوتی به خود گرفته، تا حدی که می توان گفت خط متروی این شهر در واقع شریان حیات آن است. به تازگی خط جدیدی به مترو اضافه شده که به صورت سریع السیر فرودگاه دهلی را به مرکز شهر دهلی متصل می نماید.

خط سریع السیر مترو که با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در راستای به طول 15/7 کیلومتر به صورت زیرزمینی و 7 کیلومتر به صورت ریل زمینی حرکت می نماید، برخی از مهم ترین نقاط دهلی نو را به هم متصل می نماید.

زمان سفر از ایستگاه اول تا ایستگاه آخر، کمتر از 25 دقیقه است. خط سریع السیر مترو در واقع فرودگاه مترو را به مرکز شهر نزدیک نموده است.

برنامه حرکت اولین و آخرین قطار از دهلی نو و بخش 21 دوارکا
برنامهایستگاه دهلی نوایستگاه بخش 21 دوارکا
اولین قطار (هر روز)4:45 صبح
دومین قطار5:27 صبح4:45 صبح
آخرین قطار11:30 شب11:15 شب

بلیط: مسافران می توانند بلیط یا کارت های کوچک بلیط را از بخش فروش بلیط در ایستگاه ها تهیه نمایند. برای جلوگیری از ایجاد صف های طولانی در مقابل بخش فروش بلیط، دستگاه های صدور اتوماتیک بلیط (TIM) هم در ورودی های بین المللی و T3 و بعلاوه خروجی T1 تعبیه شده است.

حداقل و حداکثر کرایه: 500 تومان / 3000 تومان

تلفن راهنما: برای هر گونه سوال در خصوص خط سریع السیر فرودگاه می توانید 24 ساعت شبانه روز با شماره 155370-011 تماس بگیرید.

اتوبوس

اتوبوس متداول ترین و مقرون به صرفه ترین شیوه برای تردد در سطح شهر است. اتوبوس ها معمولا قابل اعتماد هستند و از سریع ترین راه ها برای سفر درون شهری محسوب می شوند.

نکته جالب توجه اینکه اتوبوسرانی دهلی بزرگ ترین ناوگان دوست دار محیط زیست است که از سوخت CNG استفاده می نمایند.

بیشتر اتوبوس ها متعلق به شرکت حمل و نقل دهلی یا متعلق به بخش خصوصی هستند. شرکت حمل و نقل دهلی سرویس های اتوبوس را به طور منظم، برای هر 30 دقیقه تنظیم می نماید که فرودگاه دهلی را به بخش های مهم دهلی شامل مرکز تجاری کانات پلس و ترمینال اتوبوس های درون شهری متصل می نماید. این اتوبوس ها مجهز به تهویه مناسب و بسیار راحت هستند.

سرویس های اتوبوسرانی

از ترمینال اتوبوس های داخل شهری در مرکز شهر، سرویس های اتوبوسرانی به طور منظم وجود دارند. این اتوبوس ها، تمام بخش های شمالی و بخش های نزدیک به آن را در دهلی پوشش می دهند. این سرویس ها از طرف شرکت حمل و نقل دهلی و بخش های خصوصی فراهم می شوند. ترمینال های اتوبوس های داخل شهری در عبارتند از:

  • ترمینال اتوبوس درون شهری کشمیر در دهلی شمالی
  • ترمینال اتوبوس درون شهری آناند ویهار در منطقه ترنز یامونا
  • ترمینال اتوبوس درون شهری Sarai Kale Khan در جنوب شرقی دهلی

نکته: ممکن است اتوبوس ها بسیار شلوغ باشند و برای گردشگرانی که برای اولین بار به هند سفر می نمایند، استفاده از آن ها آسان نباشد. بهتر است اگر زمان کافی دارید، در ایستگاه اتوبوس منتظر بمانید تا اتوبوس های خلوت تر را سوار شوید.

تاکسی

برای راحتی کلیه مسافران، فرودگاه بین المللی دهلی با سه شرکت تاکسیرانی همکاری می نماید تا مسافران بتوانند از خدمات آن ها استفاده نمایند. به این ترتیب کرایه کردن تاکسی در فرودگاه سریع تر انجام می گردد. تمام تاکسی های این بخش مجهز به موارد زیر هستند:

  • تاکسی های لوکس و مجهز به دستگاه تهویه مطبوع
  • دسترسی 24 ساعته
  • مجهز به تکنولوژی جی پی اس برای ردیابی موقعیت
  • سیستم پرداخت کرایه به وسیله کارت اعتباری یا نقدی

به غیر از سه سرویس تاکسیرانی MERU، Mega Cabs و Easy Cabs که در فرودگاه مستقر هستند، اگر احتیاج به کرایه کردن تاکسی در سطح شهر داشتید، می توانید از تاکسی های معمول زرد و سیاه بهره ببرید. این تاکسی ها سریع، راحت و با قیمت مناسب هستند. معمولا برای محاسبه کرایه از تاکسی متر استفاده می گردد که هزینه استانداردی دارد و تنها کافی است راستا خود را به راننده بگویید.

قطار

بیشتر نقاط هند به وسیله قطار به دهلی متصل می شوند. این شبکه بزرگ روزانه تعداد بی شماری مسافر را جا به جا می نماید.

راه آهن هند با 63 ,000 کیلومتر ریل و 6,800 ایستگاه، بعد از روسیه و هند در جایگاه سومین راه آهن بزرگ جهان است.

راه آهن هند بزرگترین شرکت از نظر استخدام کارمند هم هست. این شرکت بزرگ بیش از 1/5 میلیون کارمند دارد.

دهلی به طور مستقیم به تمام شهرها ارتباط دارد. برای رزرو بلیط می توانید آنلاین اقدام کنید و کلیه برنامه سفر خود در هند را معین کنید. البته سفر به آگرا و جایپور به وسیله جاده بهتر است؛ قطار نیز برای سفرهای شبانه انتخابی عالی خواهد بود.

اتوریکشا

اتوریکشاو در دهلی، مانند تاکسی ها برای محاسبه کرایه از تاکسی متر استفاده می نمایند. البته باید گفت این تاکسی مترها تزئینی هستند، چرا که راننده ها معمولا از آن ها استفاده نمی نمایند.

پلیس ترافیک دهلی برای پرداخت هزینه اتوریکشاها، سیستم پیش پرداخت تعبیه نموده است که به صورت اتاقک هایی در بخش های مختلف شهر وجود دارند که می توانید کرایه ثابتی برای آن ها بپردازید؛ این جایگاه ها شامل دهلی نو (به صورت 24 ساعته)، دهلی قدیم و نظام الدین هستند.

برای استفاده از اتوریکشا در مکان های دیگر ضروری است پیش از سوار شدن در خصوص کرایه به توافق برسید.

کرایه اتوریکشاها برای گردشگران زیاد است. بنابراین تا جایی که می توانید در این مورد چاه بزنید؛ اگر کرایه ای که راننده اعلام می نماید بیش از حد غیرمنصفانه و غیرمنطقی است، ماشین دیگری پیدا کنید.

کرایه یک اتوریکشا از کانات پلس تا پهارگنج (Paharganj) 40 روپیه (2 هزار تومان)، تا قلعه سرخ 60 روپیه (3 هزار تومان)، تا آرامگاه همایون 70 روپیه (3500 تومان) و تا حوض خاص 100 روپیه (5 هزار تومان) است. البته ممکن است یافتن ریکشایی که این کرایه را قبول کند کمی سخت باشد. برای مشاهده کرایه های پیشنهادی برای سایر مکان ها می توانید این سایت را ببینید.

برای گزارش تخلف رانندگانی که کرایه بیش از میزان دریافت می نمایند یا هر مشکل دیگر می توانید شماره پلاک اتوریکشا را به مرکز شکایات با شماره 42400400/25844444-011 اطلاع دهید.

  • کرایه تاکسی ها معمولا دو برابر اتوریکشا است.
  • به یاد داشته باشید که با افزایش قیمت سوخت، کرایه ها نیز اضافه می شوند.
  • از ساعت 11 شب تا 5 صبح، 25 درصد به مبلغ کرایه تاکسی ها و اتوریکشاها اضافه می گردد.
منبع: کجارو / lonelyplanet / newdelhiairport.in / lonelyplanet
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2113

به "تور هند ارزان: حمل و نقل عمومی در دهلی؛ راهنمای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: حمل و نقل عمومی در دهلی؛ راهنمای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید