بهترین بهترین تفریحات در سفر به استانبول که نباید از دست بدهید

به گزارش بوستان گفتگو، در این مقاله قصد داریم شما را با 5 مورد از تفریحاتی که در سفر به استانبول نباید از دست بدهیدآشنا کنیم. این دسته بندی بر اساس فاکتور هایی همچون میزان گردشگر، تعداد بازخورد در شبکه های اجتماعی و آمار رسمی کشور ترکیه اجرا شده است. موارد تعیین شده در این لیست جز تفریحاتی هستند که ارزش دیدن و انجام دادن را دارند. پس با ما باشید تا به آنالیز تفریحاتی که در سفر به استانبول نباید از دست بدهیدبپردازیم.

بهترین بهترین تفریحات در سفر به استانبول که نباید از دست بدهید

پایکوبی صوفیان، یکی از تفریحاتی که در سفر به استانبول نباید از دست بدهید

از جمله بهترین تفریحات در سفر به استانبول که نباید از دست بدهیدتماشای پایکوبی صوفیان است. این نوع پایکوبی یکی از جذاب ترین و زیبا ترین نوع از حرکات موزون می باشد که فلسفه زیبایی در ورای آن نهفته است. این پایکوبی در حقیقت نوعی عبادت است که توسط پیروان حکیم و عارف بزرگ ایرانی، مولانا، انجام می شود. در طی این پایکوبی بین خداوند و صوفی پلی ایجاد می شود و او وارد راستا سلوک می شود. یکی از بهترین تفریحاتی که در سفر به استانبول نباید از دست بدهید تماشای پایکوبی صوفیان است. شاید باور کردنی نباشد اما زمان اجرای این نمایش تمام بلیط ها در زمان بسیار کمی به فروش می رسند و به اصطلاح Sold Out می شوند. در فضای این نیایش آرامش بی حد و حصری نهفته است که آدمی را به خود جلب می نماید، موسیقی پخش شده در حین اجرا بسیار روح نواز است و ترکیبی از ساز های دف، نی و تنبور می باشد. پایکوبی صوفیان بی گمان یکی از جذاب ترین تجربه های شما از استانبول خواهد بود. بلیط این نمایش دل انگیز را می توانید در Hodjapasha با قیمت 23 یورو و در Dervishes با قیمت 19 یورو تهیه کنید.

مسجد ایا صوفیه، یکی از تفریحاتی که در سفر به استانبول نباید از دست بدهید

یکی از بهترین تفریحات در سفر به استانبول است بزرگ ترین کلیسا های دنیا که پس از فروپاشی امپراطوری بیزانس (روم شرقی) توسط امپراطوری عثمانی به مسجد تبدیل شد و اکنون نیز به عنوان موزه و آثار باستانی به علاقه مندان سرویس می دهد، مسجد بزرگ ایا صوفیه در استانبول است. قطعا یکی از تفریحاتی که در سفر به استانبول نباید از دستبدهیدبازدید از مسجد ایا صوفیه است. این سازه از نظر معماری دارای سبک بسیار برجسته ای است و پس از سال ها مرمت و بازسازی امروزه به عنوان یکی از زیبا ترین و بزرگ ترین موزه های دنیا شناخته می شود. گنبد و مناره های این سازه به یکی از نماد های اصلی ترکیه تبدیل شده اند و توریستی در دنیا نیست که در آرزوی بازدید از این مکان نباشد. در این موزه آثار باستانی مخصوص دوره های اسلامی و اروپایی برای عموم مردم به نمایش در می آید. با بازدید از این موزه اوقات مفرحی خواهید داشت و با تاریخ و رسوم این منطقه از دنیا بیشتر آشنا خواهید شد.

کاخ توپکای

یکی دیگر از بهترین تفریحات در سفر به استانبول موجوده بازدید از کاخ توپکای است. این کاخ با توجه به ظاهر جذاب و معماری سبک گوتیک خود یکی از جاذبه های دیدنی شهر استانبول است.این مجموعه دارای کیوسک ها و غرفه های موجود در چهار حیاط سرسبز و زیبا است که نسل های سلاطین عثمانی تقریباًبیش از نیمی از طول سال را در این کاخ می گذراندند. یکی از زیبایی های موجود در کاخ توپکای، کاخ حرم سرا می باشد. این جا مکانی است که همسرانی رسمی و غیر رسمی سلاطین در آن اقامت داشتند و بسته به درجه خود رده بندی می شدند. در حرم سرا جواهرات معروف کاخ توپکای نگهداری می شوند، که یکی از آنها خنجر طلایی و معروف توپکای است. یکی دیگر از مکان های دیدنی موجود در کاخ توپکای، موزه اسلحه است. در این موزه انواع اسلحه های سرد و گرم مورد استفاده در زمان عثمانی ها در معرض دید همگان قرار گرفته اند. انواع شمشیر ها، کمان ها، تفنگ ها و تپانچه ها در موزه اسلحه توپکای قرار دارند که موید تاریخ امپراطوری عثمانی است. به یاد داشته باشید که حتما در تمام راستا پیاده روی کنید و سعی کنید به پایان راستا برسید. زیبا ترین منظره ای که خواهید دید را مشاهده می کنید، منظره دریای مرمره و خلیج بوسفروس و شاخ طلایی در دید رس شما قرار می گیرد و اگر به گونه ای برنامه ریزی نمایید که در هنگام غروب آفتاب به این مکان برسید زیبایی آن دو چندان خواهد شد. پس یکی از تفریحاتی که در سفر به استانبول نباید ازدست بدهیدبازدید از کاخ توپکای و پیاده روی در آنجا است.

کشتی کروزبوسفروس، یکی از تفریحاتی که در سفر به استانبول نباید از دست بدهید

بازدید از استانبول هرگز بدون سفر با کشتی کروزبوسفروس تکمیل نخواهد شد. در حین سفر با کشتی کروزبوسفروس نه تنها از زیبایی های کشتی و برنامه های مفرح داخل آن لذت می برید و سفری زیبا روی آب های دریای مرمره را تجربه خواهید کرد، بلکه نمای کلی از شهر زیبای استانبول نیز در روبه روی شما قرار می گیرد. در این سفر می توانید سواحل دو قاره آسیا و اروپا را ببینید، از راستا آبی معروف این خلیج عبور کنید و کاخ های استانبول با قدمت های چند صد ساله را از روی کشتی ببینید. زمانی که از روی کشتی به این کاخ ها نگاه می کنید می توانید خود را به جای ناخدا هایی بگذارید که صد ها سال قبل از این راستا عبور نموده اند و همان کاخ را مشاهده نموده اند. کشتی های کروز مختلفی در این راستا فعالیت دارند و به توریست ها مسافران سرویس می دهند. می توانید یک سفر کوچک (پیمودن راستا پل معلق دوم و برگشت)، یا سفر طولانی مدت (طی تمام راستا به دریای سیاه و سپس بازگشت) یا تور غروب آفتاب در تابستان را برای گشت و گذار انتخاب کنید. حتی اگر برنامه فشرده ای در بازدید از استانبول دارید و زمان کافی برای اتمام تمام آنها ندارید، پیشنهاد می کنیم حداقل تور کوچک کشتی کروزبوسفروس را تجربه کنید. به معنای واقعی کلمه یکی از تفریحاتی که در سفر به استانبول نباید از دستبدهیدسفر با کشتی کروز در خلیج بوسفروس است.

آب انبار باسیلیکا، یکی از تفریحاتی که در سفر به استانبول نباید از دست بدهید

شهر استانبول نه تنها در زیبایی مناظر شهری یکی از پر جاذبه ترین شهر های دنیا است، بلکه در زیر زمین این شهر نیز یکی از جذاب ترین و پر مخاطب ترین آثار دیدنی دنیا قرار گرفته است.یکی از تفریحاتی که در سفر بهاستانبول نباید از دست بدهید، بازدید از آب انبار باسیلیکا است. این آب انبار با طراحی منحصر به فردش، به دوره بیزانس بر می شود. از این آب انبار برای تامین آب شرب استانبول از طرف بلغارستان استفاده می شد. این آب انبار به واسطه موسیقی کلاسیک و فضای کم نور خود، بدل به یکی از مکان های رمانتیک در استانبول شده است. با این حال صدای قطرات آب و شکافته شدن آنها زیبا ترین صدایی است که در این آب انبار به گوش می رسد. در این آب انبار 336 ستون وجود دارند که با نظر بسیار کاملا پشت هم قرار گرفته اند راستا نیز به گونه ای طراحی شده است که می توانید در بین ستون ها راه بروید و به تماشای زیبایی و عظمت این اثر متعلق به دوره روم شرقی بنشینید.

منبع: دلتابان
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 349

به "بهترین بهترین تفریحات در سفر به استانبول که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین بهترین تفریحات در سفر به استانبول که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید