بال (Bull)؛ فیلمی دربارۀ انتقام و خشونت

به گزارش بوستان گفتگو، در فیلم بال صحنه ای هست که نیل ماسکل دارد بستنی می خورد؛ با توجه به شخصیتی که بال در طول فیلم از خود نشان می دهد می گردد گفت این صحنه در واقع یک نکتۀ انحرافی است. مثل این است که شخصیت تراویس بیکل در فیلم راننده تاکسی مشغول بستنی خوردن باشد. بازی ماسکل واقعا هراس انگیز و قدرتمند است؛ او نقش یک گردن کلفت همه کاره را خیلی فوق العاده ایفا نموده است. پل اندرو ویلیامز بعد از یک دهه کار پیروز در تلویزیون حالا دوباره به جهت دشوارتر کارهای سینمایی بازگشته و یک فیلم مهیج سیاه و خشن ساخته است. شاید فیلم تازۀ او یک اثر بدیع و کاملا خلاقانه نباشد اما در مدت زمان نسبتا کوتاهی که دارد فیلمی تاثیرگذار جلوه می نماید.

بال (Bull)؛ فیلمی دربارۀ انتقام و خشونت

به گزارش خبرنگاران؛ آغاز فیلم بال مثل ادامۀ آن است. در همان اوایل فیلم با بال رو به رو می شویم که هیچوقت هم نام کوچک او را نمی فهمیم. در این صحنه او در ماشین نشسته و دارد با پول ها و اسلحه هایش حرف می زند. بالاخره بال از ماشین بیرون می آید، سه نفر را می کشد و اسلحه را داخل یک کارواش می اندازد. این صحنه با دوربینی از داخل ماشین فیلمبرداری شده و فاصلۀ زیاد دوربین با حادثه تاثیر آن را بیشتر می نماید. این آغاز جهت انتقامجویی بال است که به مدت ده سال کسی از او خبر نداشته و حالا به محله قدیمی اش برگشته تا با برخی ها تسویه حساب کند. هر چقدر فیلم جلوتر می رود روش های بال برای کشتن آدم ها شنیع تر و وحشتناک تر می گردد. آدم هایی که بال آن ها را می کشد اطرافیان پدرزنش هستند که یک تبهکار شرور محلی به نام نورم (دیوید هیمن) است و قبلا باعث جدایی بال از فرزند ده ساله اش ایدن (هنری چارلز) شده است.

بر خلاف شیوۀ معمول فیلم های انتقام محور و هیجان انگیز، شخصیت های زن هم در فیلم حضور پررنگی دارند؛ مثل همسر کینه توز بال به نام جما (لوییس باربین پلات) و خواهرزنش شارون (تامزین اوتویت). در برخی از لحظات فیلم موسیقی اپرایی با صحنه های آشوب که به صورت حرکت آهسته نشان داده می شوند همراه شده است (مثل صحنۀ به یاد ماندنی باربیکیو). اما در بیشتر مواقع همراه با صحنه های خشن کشت و کشتار بال، موسیقی خشن و تاثیرگذاری رافرتی (آهنگساز فیلم) را می شنویم. فیلم بین دو موقعیت زمانی در حرکت است (گاهی قطعه های کوتاهی از گذشتۀ شاد بال را می بینیم). اما فیلمنامۀ منسجم ویلیامز و بازی هماهنگ ماسکل باعث می گردد که شخصیت بال صرفا گرفتار انگیزه ها و درگیری های روانشناختی به نظر نرسد؛ او یک ماشین انتقام گیر خشن است.

  • کارگردان و فیلمنامه نویس: پل اندرو ویلیامز (Paul Andrew Williams).
  • بازیگران: آدام زاندر آنجلیدس (Adam Xander Angelides)، ایوی آملیا آنجلیدس (Ivy Amelia Angelides)، لوییس برابین پلات (Lois Brabin-Platt) و دیگران.
  • امتیاز: 6.7/10
منبع: empireonline.comمنبع: فرارو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2030

به "بال (Bull)؛ فیلمی دربارۀ انتقام و خشونت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بال (Bull)؛ فیلمی دربارۀ انتقام و خشونت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید