آشنایی با ویتنام شمالی و جنوبی

به گزارش بوستان گفتگو، کافیست کمی برنامه ریزی سفر به ویتنام را آغاز کنید تا ببینید که ویتنام عجایب و شگفتی های بسیاری دارد، به طوری که شاید انتخاب برترین مقصد سفر در میان منطقه ها مختلف ویتنام سخت باشد. از معابد و دیدنی های باستانی گرفته تا حیات وحش خیره کننده، امتحان غذاهای محلی و خوشمزه و سواحل زیبا و دیدنی، همه و همه را می توانید با تور ویتنام ببینید و یک تجربه کامل و لذت بخش داریم. در این مقاله قصد داریم با دو منطقه ویتنام شمالی و جنوبی و برترین شهرهای آن بر سفر آشنا شویم.

آشنایی با ویتنام شمالی و جنوبی

ویتنام شمالی

تاریخ غنی، میراث فرهنگی و زیبایی های طبیعی چیزهایی است که ویتنام شمالی را معروف نموده است. از نظر آب هوا، ویتنام شمالی فصل های تعیین تری دارد و می تواندر آن تابستان گرم و زمستان سرد را تجربه کرد. از مهم ترین شهرهای ویتنام شمالی که مقاصد توریستی بسیار محبوبی هم محسوب می شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

هانوی

هانوی به عنوان مرکز ویتنام، معروف ترین شهر در بخش ویتنام شمالی برای تماشا و کاوش کردن است. خود شهر به علت خیابان های پر جنب و جوش و بازارهای محلی مجذوب نماینده شناخته شده است و بازارهای و کوچه های تو در توی آن سابقه ای بیش از هزار ساله دارد. برای گزینه های تماشای، می توانید از معابد بودایی و موزه های ملی زیادی در هانوی از جمله قلعه امپراتوری تانگ لانگ، دریاچه هوآن کیم و معبد ادبیات تماشا کنید.

منطقه ساپا

بازدید از ساپا مانند قدم زدن در تاریخ و منظره ها فوق العاده است. این مکان حدود هشت ساعتی از هانوی فاصله دارد و بیشتر طبیعت گردها از این مقصد استقبال می نمایند. با سفر به منطقه ساپا می توانید در میان فضایی سرسبز، دره های مه آلود و قله های باشکوه عبور کنید و البته امکان کوهنوردی هم وجود دارد. از این ها گذشته می توانید گروه های قومی مانند دائو و تای را هم در این منظقه ببینید و با زندگی محلی ویتنام بیشتر آشنا شوید.

خلیج هالونگ

اگر علاقه ای به شهرگردی ندارید و می خواهید نهایت لذت را از طبیعت ببرید، خلیج هالونگ که در در تونکین واقع شده است شاید برترین گزینه شما در تور ویتنام باشد که در لیست میراث جهانی یونسکو هم واقع شده است. این خلیج زیبا حدود 150000 هکتار وسعت دارد و از تماشا طبیعی منحصر به فرد آن شگفت زده خواهید شد. حدود 1600 جزیره و صخره های آهکی سر برآمده از دریای زمردی سربرآورده اند و تجربه فعالیت های آبی در چنین مکانی واقعا مجذوب نماینده است.

ویتنام جنوبی

ویتنام جنوبی به نسبت نیمه شمالی آب و هوایی گرمسیری دارد و درجه حرارت و رطوبت بالا در طول سال از تعیینه های آن است. این منطقه فاقد فصول متمایز است و محلی ها آن را دارای دو فصل خشک و مرطوب می دانند. این منطقه دارای مجذوب نمایندهیت های متنوع و تلفیقی از اهمیت تاریخی و مدرنیته است و تماشا آن تجربیات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. از برترین تماشای های ویتنام جنوبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شهر هوشی مین

هوشی مین که قبلا با نام سایگون شناخته می شد، به خاطر انرژی پویا و زندگی خیابانی، از جمله بازارهای شلوغ و غذاهای محلی فوق العاده معروفیت دارد. با معماری فرانسوی به جا مانده از زمان استعمار، موزه بقایای جنگ و بازارهای مختلف قطعا تجربه منحصر به فردی از این شهر خواهید داشت. برای غذا می توانید از بازار بن تان تماشا کنید. بعلاوه شب های هوشی مین بسیار زنده و پرجنب و جوش است و زندگی شبانه جالبی در آن در جریان است.

نها ترنگ

نها ترنگ یک شهر ساحلی با سواحل بکر و زندگی پر جنب و جوش در ساحل زیبای ویتنام است. ساحل تران فو که در امتداد خط ساحلی شهر کشیده شده است، مشهورترین ساحل این شهر محسوب می گردد. اگر در پی هیجان هستید هم می توانید از این شهر زیبا استفاده کنید، از غواصی و فعالیت های آبی هیجان انگیز گرفته تا مجتمع های تفریحی بزرگ مانند وینپرل لند. البته از غذاهای دریایی هیجان انگیز این شهر هم نباید به سادگی رد شوید.

دلتای مکونگ

دلتای مکونگ شبکه گسترده ای از رودخانه ها و جزایر است. بازارهای شناور، شالیزارهای برنج و دهکده های سنتی و تماشای از تماشای ترین بخش های این منطقه هستند. در این شهر روش اصلی حمل و نقل با قایق است و شهری با تنوع بالای زیستی محسوب می گردد. با سفر به دلتای مکونگ می توانید از انواع جاذبه های طبیعی مانند پارک ملی ترم چیم یا کان جیو تماشا کنید و جنگل های حرا و گونه های خاص پرندگان را مشاهده کنید. معمولا بعد از ملاقات هوشی مین می توانید یک روز را هم به این منطقه اختصاص دهید و تجربیات خود را تکمیل کنید.

ویتنام شمالی یا ویتنام جنوبی، کدام یک برای بازدید از کدام یک بهتر است؟

انتخاب بین ویتنام شمالی و جنوبی برای بازدید بستگی به نوع تجربه ای دارد که مد نظر دارید. اگر به تاریخ غنی و میراث فرهنگی ویتنام علاقه دارید، کاوش در منطقه شمالی به ویژه هانوی، انتخابی مجذوب نماینده است. به علاوه منظره ها خیره نماینده خلیج ها لونگ و مزارع برنج پلکانی در ساپا مجذوب نمایندهیت شمال ویتنام را بیشتر می نماید. از سوی دیگر، اگر یک محیط شهری پر جنب و جوش را ترجیح می دهید که به طور هماهنگ مدرنیته را با سنت ترکیب نموده است، پس شهر شلوغ هوشی مین در جنوب مقصدی مجذوب نماینده است. در شهر زندگی شبانه پویا، معماری معاصر و مجموعه ای متنوع از تجربیات فرهنگی را خواهید دید. البته اگر هم می خواهید تجربه هر دو منطقه را داشته باشید مسئله ای نیست، با تور ویتنام ترکیبی می توانید مجموعه ای از مجذوب نمایندهیت های مختلف را تجربه کنید.

جمع بندی

هر دو ویتنام شمالی و جنوبی تجربیات منحصر به فرد و مسحور نماینده ای را ارائه می دهند. بسته به مقدار زمانی که در اختیار دارید و البته سلیقه و احتیاج خود می توانید یکی از منطقه ها شمالی یا جنوبی ویتنام را برای کشف و تجربه انتخاب کنید. البته با رزرو تور ویتنام کامل می توانید از همه جاذبه های مهم ویتنام از شمال تا جنوب تماشا کنید و یک تجربه فراموش نشدنی را به دست بیاورید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 31 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1403 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2410

به "آشنایی با ویتنام شمالی و جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ویتنام شمالی و جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید