پوری حسینی: نیمه دوم بهمن ماه قیمت پرسپولیس و استقلال را اعلام می کنیم، دو باشگاه 290 میلیارد بدهی دارند

به گزارش بوستان گفتگو، رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه نیمه دوم بهمن ماه قیمت پرسپولیس و استقلال را اعلام می کنیم گفت: عزم دولت برای واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سال 1397 جدی است.

پوری حسینی: نیمه دوم بهمن ماه قیمت پرسپولیس و استقلال را اعلام می کنیم، دو باشگاه 290 میلیارد بدهی دارند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران ، عبدالله علی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در سرانجام نشست تخصصی ابعاد واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال، گفت: نشست اتاق بازرگانی با حضور تعداد زیادی از پیشکسوتان، طرفداران، کارشناسان و... برگزار گردید و حاضران نظرات خود را مطرح کردند. آنهایی هم که درصدد خرید سهام دو باشگاه هستند در این اتاق حضور داشتند و افرادی هم که خریدار نبودند قرار شد در صورتی که تمایل داشتند، الگویی برای واگذاری باشگاه ارائه دهند. این جلسه اول بود که به خوبی برگزار گردید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم دولت برای واگذاری دو باشگاه جدی است یا خیر؟ مطرح کرد: مطمئن باشید اگر تصمیم جدی وجود نداشت ما الان اینجا نبودیم؛ دولت مصوبه سال 94 مجلس را لغو کرد، اما مجدد در آذر 97 به لیست واگذاری برگرداند و این بار قضیه واگذاری دو باشگاه کاملاً جدی است.

پوری حسینی درباره اینکه سلطانی فر در سال 96 هم گفته بود تا سرانجام سال دو باشگاه واگذار خواهند شد اما این اتفاق رخ نداد، خاطر نشان کرد: سال گذشته مصوبه 94 هنوز لغو نشده بود، اما برای سال جاری این اتفاق اتفاق افتاده و از آذر ماه تصمیم گرفته شد کار جدی برای واگذاری این دو باشگاه انجام گردد.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره این که واقعاً این دو باشگاه چه چیز برای فروش دارند و آیا قرار است فقط برند آنها به مزایده گذاشته گردد، گفت: قرار نیست فقط برند دو باشگاه را به مزایده بگذاریم، اگرچه بخش اعظم این دو باشگاه همان برند آنهاست اما اینکه چرا در صورت های مالی این دو باشگاه استادیوم و ساختمان مرکزی آنها نیست، موردی هست که ما هم پیگیر آن شدیم و آنها اعلام کردند چون طلبکاران زیادی دارند نمی توانند استادیوم و ساختمان مرکزی خود را سند بزنند، چرا که در این صورت آنها دارایی دو باشگاه محسوب شده و طلبکاران می توانند آنها را تصاحب نمایند. با توجه به همین قضیه قرار شده است استادیوم و ساختمان مرکزی هر دو باشگاه با تاخیر در دارایی شان ثبت و این موضوع به کارشناسان خصوصی سازی اطلاع داده گردد.

وی در واکنش به این سوال که آیا واقعاً واگذاری این دو باشگاه قطعیت پیدا خواهد نمود یا اینکه به مانند دفعات قبل این اتفاق رخ نخواهد داد؟، اعلام کرد: این بار تصمیم قطعی است. ما جلسات مختلفی خواهیم داشت تا ابهاماتی که پیش رو است برداشته گردد. انتظار نداشته باشید که واگذاری دو باشگاه نقد نگردد، حتی ما این انتظار را داریم که در این واگذاری عیب و ایرادهایی هم وجود داشته باشد. مسائلی مطرح هست که من به آن اشاره می کنم. به طور مثال مطرح شده که به شخص حقیقی واگذار نگردد، از طرفی موضوع دیگری بر آن تاکید شده که حتماً به شخص حقیقی واگذار گردد چرا که غیر از شخص حقیقی نمی تواند مالکیت این دو باشگاه را عهده دار گردد، به هر حال این مسائل وجود دارد. برای همین می گویم شاید عیب و ایراداتی هم در واگذاری دو باشگاه ممکن هست وجود داشته باشد، اما آنچه معین است در این واگذاری نظر جمع مهم است، ما همه مجری هیئت واگذاری هستیم؛ مطمئن باشید این هیئت با عزم جدی وارد شده است.

پوری حسینی درباره اینکه بدهی های این دو باشگاه به چه شکل است، مطرح کرد: این دو باشگاه روی هم رفته 290 میلیارد بدهی دارند، نخواهید تفکیک کنم و این بدهی اعلام شده برای مجموع این دو باشگاه است. ضمن اینکه هنوز یکی از باشگاه ها گزارش مالی مربوط به سال 97 خود را ارائه نکرده و قرار است هفته آینده آن را تحویل هیئت واگذاری دهد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در سرانجام در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که قیمت گذاری این دو باشگاه چه زمانی خواهد بود؟ گفت: نیمه دوم بهمن ماه قیمت دو باشگاه اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 134

به "پوری حسینی: نیمه دوم بهمن ماه قیمت پرسپولیس و استقلال را اعلام می کنیم، دو باشگاه 290 میلیارد بدهی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوری حسینی: نیمه دوم بهمن ماه قیمت پرسپولیس و استقلال را اعلام می کنیم، دو باشگاه 290 میلیارد بدهی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید