نایب قهرمانی ایران در کاراته وان سریA چین

به گزارش بوستان گفتگو، کاراته کاهای ایران با کسب 2 مدال طلا و 1 برنز عنوان نایب قهرمانی کاراته وان سریA چین را به دست آوردند.

نایب قهرمانی ایران در کاراته وان سریA چین

به گزارش خبرنگاران، رقابت های لیگ جهانی کاراته وان سریA چین 2018 طی سه روز به میزبانی شهر شانگ های پیگیری شد و کاراته کاهای ایران هم که با هزینه شخصی عازم این رقابت ها شده بودند، با کسب 2 مدال طلا و 1 مدال برنز در مجموع دو بخش کاتا و کومیته به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یافتند.

در این رقابت ها کاراته کاهای اسپانیا توانستند با کسب 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز به عنوان قهرمانی دست پیدا نمایند، ایران با 2 مدال طلا و 1 مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید و اوکراین نیز با کسب 2 مدال طلا در صندلی سوم این مسابقات نهاده شد.

به این ترتیب در جریان این رقابتها، در وزن 84- کیلوگرم ذبیح الله پورشیب در دیدار فینال مقابل ایگور چیخماروف از قزاقستان با حساب 2 بر صفر به برتری رسیده و مدال طلا را ازآن خود کرد. او پس از یک دور استراحت در اولین گام به مصاف چیو هان سین از چین رفت و به برتری 6 بر صفر دست یافت، در مرحله سوم با نتیجه 1 بر صفر از سد ریکیتو شیمادا از ژاپن گذشت و در مرحله چهارم هم مقابل محمد احمد رامادان از مصر پس از تساوی 3 بر 3 در هانتی به برتری دست یافت. پورشیب برای راهیابی به دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه 3 بر صفر از سد جینچیائو چن از چین گذشت و در این دیدار پس از تساوی 1 بر 1 مقابل الکساندر الیف از روسیه در هانتی به برتری دست یافت تا به دیدار نهایی صعود کند.

با تور چین ما همراه اشید

همچنین در دیدار پایانی وزن 60- کیلوگرم، میعاد کمک به مصاف آری صمدان از ترکیه رفت و پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران به برتری دست یافت تا به مدال طلای این مسابقات دست پیدا کند. کمک در این مسابقات ابتدا با نتیجه 5 بر 2 از سد میلتون بوسیرون از فرانسه گذشت و در ادامه با نتیجه 6 بر 2 مقابل هو لی از هنگ کنگ به برتری دست یافت. او در سومین مبارزه خود با نتیجه 3 بر صفر ژنوس استفانوس از یونان را مغلوب کرد و در گام چهارم مقابل بروس داگلاس برزیلی با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسید. کمک در دور پنجم نیز موفق شد با نتیجه 5 بر 3 از سد کریم آبوئیتا از مصر عبور کند و در مرحله نیمه نهایی نیز پس از تساوی صفر بر صفر مقابل صدرالدین سایماتوف ازبکستان با رای داوران به برتری دست یافت و فینالیست شد.

همچنین امیر مهدی زاده که نخستین حضور خود در وزن 67- کیلوگرم را تجربه می کرد، در جدول شانس مجدد ابتدا استفان جوسیچ از صربستان را پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برد و سپس سانگوت مونتن از تایلند را 2 بر صفر شکست داد. او در دیدار سوم خود در جدول شانس مجدد، مقابل محمد شهرکمک دیگر کاراته کا کشورمان نهاده شد و پس از تساوی 3 بر 3 در مسابقه با هانتی برنده تاتامی شد. مهدی زاده در بازی چهارم (رده بندی) خود در جدول شانس مجدد نیز علیرضا شیرصفت را 8 بر 4 برد و به مدال برنز رسید. مهدی زاده در مبارزات روز نخست خود با حساب 11 بر 5 فرانچسکو دی اونو فریو از ایتالیا را برد و در دوم نیز 1 بر صفر مقابل بوران براک از کرواسی پیروز شد. او در سومین مبارزه پس از تساوی صفر بر صفر در مقابل وینیسیوس فیگوئرا از برزیل با رای داوران بازنده تاتامی شد و به جدول شانس مجدد راه یافت.

اسامی مدال آوران ایران: وزن 60- کیلوگرم، میعاد کمک(مدال طلا) وزن 67- کیلوگرم، امیر مهدی زاده(مدال برنز) وزن 84- کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب(مدال طلا)

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 94

به "نایب قهرمانی ایران در کاراته وان سریA چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایب قهرمانی ایران در کاراته وان سریA چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید