دورخیز چین برای رسیدن به هالیوود ، فراوری 1500 فیلم میهن پرستانه در 15 سال

به گزارش بوستان گفتگو، دولت چین در راستای سیاست تبدیل شدن به قدرت اول سینما در جهان و کنار زدن هالیوود تا 2035، از سینماگران خود خواست هر سال 100 فیلم میهن پرستانه بسازند که هر کدام دست کم 15 میلیون دلار بفروشد.

دورخیز چین برای رسیدن به هالیوود ، فراوری 1500 فیلم میهن پرستانه در 15 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، سینماگرانی چون چن کایگه، ژانگ ییمو، نینگ هائو، گوان هو و هوانگ جیان زین همراه با بازیگران سرشناس از جمله ژانگ زی یی، وو جینگ و چن دائومینگ از دعوت شدگان به همایش ملی اداره مرکزی پروپاگاندا و دفتر ملی فیلم بودند که چهارشنبه گذشته در پکن برگزار و در آن برنامه آینده صنعت سینمای چین تا 15 سال دیگر با حضور کارشناسان، نمایندگان شرکت های فیلمسازی و فعالان سینما مرور شد.

نگرانی دولت چین و سینماگران چینی سال گذشته میلادی به اوج رسید؛ وقتی فیلم های هالیوودی 2.8 میلیارد دلار درآمد داشتند و سهم سینمای چین از بازار آمریکا حتی 100 میلیون دلار هم نشد. هر چند چین از سال ها پیش نام خود را به عنوان یک قدرت سینمایی در جهان مطرح نموده اما تا رسیدن به مرحله قدرت مستحکم سینمایی راهی دراز پیش رو دارد؛ جایگاهی که چینی ها امیدوارند با برنامه تازه تا سال 2035 آن را به دست آورند.

گیشه سینمای چین در کمتر از پنج سال آینده مرز 10 میلیارد دلار را پشت سر می گذارد اما کارشناسان معتقدند فیلم های چینی در عرصه داستانگویی و کیفیت روایت ماجراهای تماشایی و مردم پسند با فاصله زیاد پشت سر هالیوود و بالیوود مانده است. برنامه فراوری سالانه 100 فیلم میهن پرستانه با گیشه 15 میلیون دلاری احتیاج به موضوع های واقعی دارد تا هم تاثیر اجتماعی بگذارد، هم بتواند صنعت سینمای چین را به سوددهی برساند.

با تور چین سفر کنید

سهم فیلم های چینی از بازار سینمایی سال 2018 برای نخستین بار به بیش از 62 درصد رسید اما عمده پولی که در گیشه هزینه خریدن بلیت شد، مربوط به 10 فیلم پرفروش بود. در این میان 53 درصد درآمد سینماها به حدود دو درصد از فیلم های اکران شده اختصاص داشت و 300 فیلم از 400 فیلم به نمایش درآمده کمتر از 150 هزار دلار فروختند. صدها فیلم هم اصلا رنگ پرده را ندیدند تا هزینه فراوری آنها عملا بازگشت نداشته باشد.

بخش دیگر برنامه اصلاحی و آینده نگرانه سینمای چین به راه اندازی یک کمیته اخلاقی مربوط می گردد. در تازه ترین پرونده اخلاقی، اکران یک فیلم در تعطیلی های سال نوی چینی به دلیل رسوایی دو بازیگر اصلی به تعویق افتاد و پیش تر هم یک ستاره سینمای چین برای فرار از پرونده مالیاتی مدتی گم و گور شده بود. صنعت بازی های رایانه ای چین پیش از این کمیته اخلاقی تشکیل داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 135

به "دورخیز چین برای رسیدن به هالیوود ، فراوری 1500 فیلم میهن پرستانه در 15 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورخیز چین برای رسیدن به هالیوود ، فراوری 1500 فیلم میهن پرستانه در 15 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید