جدیدترین آمار فراوری گازوئیل یورو 4

به گزارش بوستان گفتگو، آمارها حاکی از آن است که از ابتدای سال تاکنون روزانه 9 میلیون و 387 هزار لیتر گازوئیل در کشور فراوری شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.

جدیدترین آمار فراوری گازوئیل یورو 4

به گزارش خبرنگاران، چندی پیش علیرضا صادق آبادی - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی - در نشست خبری خود در مورد میزان فراوری گازوئیل یورو 4 در کشور گفت: فراوری نفت گاز یورو 4 در پالایشگاه های تهران، اراک، اصفهان و لاوان روزانه 28 میلیون لیتر است که میانگین روزانه فراوری در سال 1396، 26 میلیون لیتر بوده است؛ حجم فراوری گازوئیل به 105 تا 110 میلیون لیتر افزایش می یابد که 70 میلیون لیتر آن یورو 4 خواهد بود.

در این راستا سید محمدرضا موسوی خواه - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران - در اوایل اردیبهشت ماه از توزیع گازوئیل یورو 4 در همه صندلی ها طی دو ماه اطلاع داد و این اقدام اجرایی شد و طبق آخرین آمار، فراوری نفت گاز با استاندارد یورو 4 درکشور 50 درصد رشد داشته است.

اما به گفته صادق آبادی میزان فراوری نفت گاز یورو 4 در پالایشگاه بندرعباس به 14 میلیون لیتر در روز رسیده است. گوگرد موجود در نفت گاز فراوریی این پالایشگاه از 10هزار ppm به 50ppm کاهش یافته است. سال جاری شاهد افزایش 50 درصدی فراوری نفت گاز یورو 4 در کشور هستیم و در حال حاضر در صندلی های منتخب سراسر کشور این فرآورده توزیع می گردد.

چندی پیش بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان مساله هوای تهران را یکی از دغدغه های خود اظهار داشت و گفت: من برای مساله هوای تهران خیلی فکر کردم. وظیفه من بهبود وضع بنزین و گازوئیل است. در حال حاضر کیفیت گازوئیل بسیار مطلوب است اما ممکن است در برخی از جاها بنزین یورو 4 نداشته باشیم. البته باید گفت اکتان بنزین برخی نقاط زیر یورو 4 است که عامل آلایندگی اصلی نیست.

با اضافه شدن 14 میلیون لیتر نفت گاز یورو 4 فراوریی پالایشگاه بندرعباس، میزان فراوری روزانه نفت گاز یورو 4 کشور به 42 میلیون لیتر می رسد که حدود 75 درصد نفت گاز بخش حمل و نقل را شامل می گردد؛ با اجرای این سیاست ها، مناطق بیشتری از کشور تحت پوشش توزیع نفت گاز یورو 4 قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 85

به "جدیدترین آمار فراوری گازوئیل یورو 4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین آمار فراوری گازوئیل یورو 4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید