کوشش گوگل برای فرار مالیاتی، انتقال بخشی درآمد به بهشت مالیاتی

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، غول تکنولوژی آمریکا، گوگل، در سال 2017 بیش از 23 میلیارد دلار از درآمدهای خود را به بهشت مالیاتی برمودا انتقال داده است. این میزان نسبت به سال 2016 با افزایشی 4 میلیارد دلاری روبرو شده است. گوگل سال هاست که به دنبال راه گریزی در سیستم مالیاتی اتحادیه اروپا است.

کوشش گوگل برای فرار مالیاتی، انتقال بخشی درآمد به بهشت مالیاتی

گوگل از یک شرکت پوششی هلندی، به نام شرکت هلدینگ گوگل هلند، استفاده نموده است تا میلیاردها دلار به زیرمجموعه دیگر خود، شرکت هلدینگ گوگل ایرلند، منتقل کند. به این ترتیب گوگل سال ها از پرداخت مالیات بر درآمد بسیار بالاتر در اروپا و آمریکا، خودداری نموده است.

داده های وارد شده در سیستم اتاق بازرگانی هلند، در 21 دسامبر، نشان می دهد که این شرکت 22.7 میلیارد دلار از زیرمجموعه هلندی خود را به برمودا، که برای فرار مالیاتی مشهور شده است، انتقال داده است.

این طرح که در بین شرکت های بزرگ چند ملیتی کنگلومرایی محبوب شده است، دابل ایرلندی و ساندویچ هلندی، نام دارد و معمولا شامل 2 شرکت ایرلندی و یک شرکت ثبت شده در هلند است.

با استفاده از این روش، شرکت ها از نرخ پایین مالیات در ایرلند که 12 درصد (در مقایسه با مالیات 21 درصدی در آمریکا) است بهره می برند. گوگل به این وسیله بخش بزرگی از درآمدهای خود را به شرکت زیرمجموعه ایرلندی خود ارسال می نماید، و سپس آن را به شرکت زیرمجموعه هلندی خود می فرستد. شرکت زیرمجموعه ایرلندی دومی هم که مالیات خود را در برمودا پرداخت می نماید (که نرخ مالیات شرکت ها در آن صفر درصد است)، در نهایت میزبان درآمدهای گوگل خواهد بود.

به این ترتیب این طراحی به گوگل اجازه داده است که از میزان مالیات خارجی خود میلیاردها دلار بکاهد.

هرچند این طرح مالیاتی گوگل و سایر غول های چندملیتی از لحاظ فنی قانونی محسوب می گردد، ای شرکت ها، سال ها باعث خشم قانون گذاران آمریکا و اتحادیه اروپا شده اند.

اتحادیه اروپا و آمریکا در نهایت با فشار آوردن به ایرلند این کشور را مجبور به تغییر سیاست مالیاتی خود از سال 2015 کردند. اما به شرکت های بزرگ تکنولوژی که گوگل هم جزو آنها است، برای خروج نرم، تا ژانویه 2020 فرصت داده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 140

به "کوشش گوگل برای فرار مالیاتی، انتقال بخشی درآمد به بهشت مالیاتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوشش گوگل برای فرار مالیاتی، انتقال بخشی درآمد به بهشت مالیاتی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش گوگل برای فرار مالیاتی، انتقال بخشی درآمد به بهشت مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید