اعطای تسهیلات حمایتی به سرمایه گذاران بخش گردشگری یزد

به گزارش بوستان گفتگو، سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد از اعطای تسهیلات حمایتی از منابع بخش رونق فراوری به 9 پروژه گردشگری نیمه تمام استان یزد که تاکنون پیشرفت فیزیکی بیش از 40 درصد داشته اند، اطلاع داد.

اعطای تسهیلات حمایتی به سرمایه گذاران بخش گردشگری یزد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمد میرشمسی سرپرست معاونت سرمایه گذاری این اداره کل با اعلام این خبر، گفت: صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت زنده، پویا و روبه رشد در سطح جهان است که اثرات بسیار سازنده و مثبت در شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه با رویکرد توسعه پایدار دارد.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد در ادامه اضافه کرد: رشد و پیشرفت صنعت گردشگری و توسعه زیرساخت های مورد احتیاج آن نظیر راه دسترسی، تاسیسات گردشگری، حمل و نقل، مرکز خرید و ... در استان یزد و شهر میراث جهانی با توجه به افزایش ورودی گردشگران داخلی و خارجی و احتیاج به تامین امکانات و خواسته های گردشگران به عنوان یکی از وظایف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر ارگان های مربوطه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد و توسعه تاسیسات گردشگری نظیر ساخت هتل، اقامتگاه و سفره خانه سنتی، بومگردی، مرکز تفریحی سرگرمی و گردشگری و ... در راستای جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال جدید پایدار می تواند بر بخش اقتصادی جوامع مقصد گردشگری تاثیرگذار باشد، گفت: در این خصوص با پیگیری های اجرا شده برای 9 پروژه گردشگری یزد شامل هتل، اقامتگاه سنتی، مرکز تفریحی سرگرمی و گردشگری و اقامتگاه های بومگردی که تاکنون پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد داشته مبلغ 195میلیارد ریال تسهیلات در کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان در 27 آذرماه امسال مصوب شد که که متقاضیان و سرمایه گذاران این پروژه ها به بانک های عامل معرفی شدند.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد در سرانجام گفت: در صورت پرداخت تسهیلات مصوب توسط بانک ها در اسرع وقت، شاهد بهره برداری و افتتاح این پروژه ها تا آخر سال خواهیم بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 133

به "اعطای تسهیلات حمایتی به سرمایه گذاران بخش گردشگری یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات حمایتی به سرمایه گذاران بخش گردشگری یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید