کوالالامپور روابط سیاسی خود با پیونگ یانگ را قطع نخواهد کرد

به گزارش بوستان گفتگو، نخست وزیر مالزی بر حفظ روابط سیاسی و دیپلماتیک با کره شمالی تاکید نموده است.

کوالالامپور روابط سیاسی خود با پیونگ یانگ را قطع نخواهد کرد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نجیب رزاق نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه در سحنانی تاکید نمود: مالزی روابط خود با کره شمالی را قطع نخواهد کرد.

وی در ادامه توضیح داد: روابط دیپلماتیک بین مالزی و کره شمالی، قطع نخواهد شد، چرا که ما احتیاج به ادامه ارتباط با آنها داریم تا راهکاری را پیدا کنیم.

اظهارات نخست وزیر مالزی در حالی است که کره شمالی به 2 تبعه مالزیایی اجازه داده است تا خاک این کشور را ترک کنند. این 2 تبعه مالزیایی، کارکنان سازمان ملل بوده اند.

رزاق گفت: دولت کره شمالی ضمانت لازم در مورد سلامت این 2 شهروند مالزی را داده است.

منابع مطلع تاکید نموده اند که مذاکره بین دو کشور همچنان ادامه دارد تا مسائل و مسائل موجود در روابط آنها حل و فصل گردد.

سازمان ملل از مالزی و کره شمالی خواسته است تا آرامش خود را حفظ نموده و اختلافات موجود را به وسیله گفتگوی دیپلماتیک حل و فصل کنند.

نجیب رزاق روز چهارشنبه در سخنانی آرام تر نسبت به قبل تاکید نمود: کوالالامپور کانال ارتباطی با پیونگ یانگ را باز نگه خواهد داشت، هرچند تحقیقات درباره قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه توضیح داد: مالزی یک کانال ارتباطی با کره شمالی را باز نگه خواهد داشت تا این شانس را داشته باشد تا بحران دیپلماتیک اخیر در روابط دو کشور را حل و فصل نماید.

روابط مالزی و کره شمالی پس از قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور به شدت متشنج شده است.

تصمیم کره شمالی برای ممنوعیت خروج اتباع مالزی از این کشور با واکنش متقابل کوالالامپور روبرو شده و مالزی میخواهد 3 فرد مخفی شده در سفارت کره شمالی را به اتهام دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر این کشور، تحت بازپرسی قرار دهد.

پلیس مالزی 8 تبعه کره شمالی از جمله یک دیپلمات ارشد این کشور را به دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی متهم نموده است.

پلیس مالزی سفارت کره شمالی در کوالالامپور را مهر و موم نموده است تا مانع از خروج افرادی گردد که در این سفارتخانه مخفی شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 522

به "کوالالامپور روابط سیاسی خود با پیونگ یانگ را قطع نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالالامپور روابط سیاسی خود با پیونگ یانگ را قطع نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید