کرونا ، افزایش نگران کننده ابتلا با منشأ محلی در چین

به گزارش بوستان گفتگو، علی رغم سیر نزولی که ویروس کرونا در چند هفته اخیر در چین ثبت نموده، میزان ابتلا با منشأ محلی در این کشور طی دو روز اخیر افزایش یافته است.

کرونا ، افزایش نگران کننده ابتلا با منشأ محلی در چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمار و ارقام رسمی اعلام شده از فرایند شیوع ویروس کووید19 در شرق آسیا نشان می دهد شمار مبتلایان روزانه در چین و ژاپن شاهد افزایش نسبی است اما در کره جنوبی فرایند کاهشی دارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (پنجشنبه) اظهار داشت از روز گذشته تا کنون 46 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، از این میان البته 12 مورد به صورت محلی داخل خاک چین (در شهر ووهان مرکز استان هوبه) اتفاق افتاده و مابقی 34 مبتلا از خارج از این کشور آمده اند.

بر اساس آمار اعلامی جدید، طی بیست وچهار ساعت گذشته اما هیچ مورد فوتی در چین گزارش نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به 82341 نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در رقم 3342 نفر باقی ماند.

از تعداد کل مبتلایان چینی اما 77892 نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا 1107 مورد فعال ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد.

در کره جنوبی نیز - که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید19 را در شرق قاره آسیا دارد - فرایند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش داد که طی بیست وچهار ساعت گذشته 22 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، 4 نفر به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده شد.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به 10613 نفر و تعداد کل فوتی های آن نیز به 229 نفر رسید.

در مقابل اما تا کنون 7757 مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

وزارت بهداشت ژاپن نیز اظهار داشت که طی چند ساعت اخیر و بر اساس تست پی.سی.آر (PCR) صورت گرفته، جواب آزمایش ابتلای 526 نفر به ویروس کرونا مثبت است.

به نوشته وبگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه، شمار کل مبتلایان در ژاپن تا کنون 8626 مورد و تعداد کل جان باختگان بر اثر این بیماری نیز 178 نفر است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1037

به "کرونا ، افزایش نگران کننده ابتلا با منشأ محلی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، افزایش نگران کننده ابتلا با منشأ محلی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید