کانادا چه زمان و چگونه باید مرزها را برای ورود مسافران باز کند؟

به گزارش بوستان گفتگو، پس از اوج دریافت پاندمی کووید-19، ورودی های به کانادا محدود شدند و امکان ورود مسافران از دیگر کشورها تا حد زیادی کاهش یافت.

کانادا چه زمان و چگونه باید مرزها را برای ورود مسافران باز کند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

بسیاری از دانشجویان بین المللی و کارکنان مهاجر دور مانده اند. عزیزان در دو طرف مرزها قرار گرفته اند.

حتی پناهجویان هم بیرون مانده اند. اما برخی ها می گویند زمان تغییر دادن این مسئله از راه می رسد. بسیاری از متخصصان می گویند کانادا نمی تواند درهایش را نسبت به جهان بسته نگه دارد و منتظر جهانی شدن واکسن کروناویروس باشد چون این اتفاقی است که برخی ها می گویند تا سال 2024 ممکن است به وقوع نپیوندد.

کانادا چطور می تواند مرزهایش را به مسافران باز کند؟ آیا این کار باید به تدریج و با ایمنی انجام گردد؟

دکتر ویوک گوئل متخصص کارگروه فدرال کووید-19 می گوید: نمی توانیم بدون درنظر دریافت زمان محدودیت های مرزی را اعمال کنیم. این واقعا ما را به این سوال می رساند که چطور به شیوه ای امن دوباره مرزها را باز کنیم و در عین حال تمام کارهایی که داخل کشورمان صورت گرفته را حفظ کنیم تا دوباره بیماری گسترش نیابد؟

پیش از ارزیابی اینکه کانادا چطور می تواند محدودیت های مرزی را تسهیل کند، احتمالا باید این سوال پرسیده گردد که آیا بسته ماندن مرزها نتیجه داشته یا نه. جواب این سوال خیلی هم آسان نیست.

استیون هومن مدیر آزمایشگاه استراتژی جهانی و استاد بهداشت جهانی و قانون و علوم سیاسی دانشگاه یورک می گوید: وقتی به بسته ماندن مرزها از زاویه علم نگاه کنیم، شواهد خیلی زیاد نیست چون تجربه ای از این منظر در زمینه بسته ماندن مرز و پاندمی نداشته ایم. ممکن است این امر کاملا مفید باشد، اما هنوز تحقیقاتی که آن را ثابت کند، نداریم.

وقتی نخستین بار این خبر در ژانویه و فوریه منتشر شد که ویروسی بسیار واگیردار در چین سر برآورده، کشورهایی از جمله کانادا از راهبردهای سازمان بهداشت جهانی پیروی کردند و مرز را باز نگه داشتند و متکی بر آنالیز نقاط ورودی بودند.
در مارس به استثناء چند مورد، سفر غیرضروری ممنوع اعلام شد و بازدیدنمایندگان ورودی در معرض یک پرسشنامه سلامت و قرنطینه اجباری 14 روزه قرار دریافتد. مجموعه ای از تدابیر سلامت در بیشتر کشورها اعمال شده که شامل فاصله گذاری اجتماعی، شستن مداوم دست ها و استفاده از ماسک می گردد. همه این ها باعث شده مشخص کردن اینکه تدابیر مرزی چقدر مفید هستند، تقریبا غیرممکن گردد.

هومن می گوید: ما شاهد مقبولیت نظر دولت، دانشمندان و وکلا درباره حرکاتی که بهتر هستند بوده ایم. مسلما باید به علم و قانون عمل کنیم، اما تدابیر مرزی بر پایه چیزهایی بسیار بیشتر از علم و قانون هستند. در نهایت، اعمالی که در مرز انجام می گردد سیاسی هستند.

تمی ژاربو سخنگوی سازمان می گوید: شواهد اپیدمیولوژی نشان داده که بعد از آن تدابیر مرزی، موارد وارد شده کووید-19 به کشور به شدت کاهش پیدا کردند و از 3840 مورد تایید شده و احتمالی در مارس به متوسط 175 مورد در ماه طی ماه های آینده رسیدند. کشورهای دیگر هم به صورت مشابه نشان داده اند بعد از اعمال تدابیر قرنطینه تعداد موارد ورودی به کشور بسیار کاهش یافته است.

موارد جدید ابتلا به کووید-19 در کانادا تا حدود زیادی به وسیله انتقال در جامعه پخش شده اند و به نظر می رسد مسئولان به خوبی توانسته باشند موارد را شناسایی و ردیابی نمایند. این اتفاق با این وجود افتاده که تعدادی آمریکایی قوانین قرنطینه را زیر پا گذاشتند و در جهت حرکت به آلاسکا به وسیله کانادا احتمال قرار دریافت در معرض ویروس را ایجاد کردند.

کلی لی استاد بهداشت عمومی دانشگاه سایمون فریزر و رییس تحقیقات کانادای حاکمیت بهداشت جهانی می گوید: مردم فکر می نمایند محدودیت های سفر راهکاری همه جانبه برای مشکل است. آن ها فکر می نمایند که اگر فقط مرز را ببندیم، همه چیز درست می گردد. مسلما اینطور نیست و به همین دلیل آن ها تنبل می شوند.

لی بخشی از یک تیم تحقیقاتی بین المللی است که دارد آنالیز می نماید محدودیت های مختلف چطور می توانند در مقابله با کووید-19 مفید باشند و امید این است که بتوانند ابزاری برای هدایت سیاست گذاری های مرزی بین المللی طی پاندمی خلق نمایند.

او می گوید: ما باید مردم را مطلع کنیم که محدودیت های مرزی فقط یکی از تدابیر هستند. اینطور نیست که فقط مرز را ببندید و به نحوی پاندمی تمام گردد. کانادا می تواند مرزهایش را به روی مسافرانی از کشورهایی باز کند که گسترش کروناویروس در آن ها تحت کنترل است.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1270

به "کانادا چه زمان و چگونه باید مرزها را برای ورود مسافران باز کند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا چه زمان و چگونه باید مرزها را برای ورود مسافران باز کند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا چه زمان و چگونه باید مرزها را برای ورود مسافران باز کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید