چین به مذاکرات خلع سلاح آمریکا-روسیه نمی پیوندد

به گزارش بوستان گفتگو، مدیر کل اداره کنترل سلاح وزارت خارجه چین اعلام نموده پکن قصد ندارد به مذاکرات خلع سلاح آمریکا و روسیه بپیوندد.

چین به مذاکرات خلع سلاح آمریکا-روسیه نمی پیوندد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، فو کونگ مدیر کل اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین امروز آدینه گفت چین آماده کاهش زرادخانه هسته ای خود است اما پکن برنامه ای برای پیوستن به گفتگوهای میان روسیه و اشنگتن در زمینه خلع سلاح ندارد.

وی که برای شرکت در کنفرانس بین المللی عدم اشاعه به مسکو رفته است گفت: چین نه از تعهدات خود فرار می نماید نه از مسئولیت خود. ما آماده کاهش زرادخانه هسته ای خود به سطحی منصفانه هستیم. اگر زرادخانه دیگر کشورها هم سطح چین باشد ما آماده پیوستن به این روند هستیم. اما این غیرواقعی است که انتظار داشته باشیم چین به مذاکرات سه جانبه با چین و روسیه در زمینه خلع سلاح بپوندد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا دوم آگوست (11 مرداد) گفت واشنگتن رسما از پیمان نیروهای هسته ای موشک های میان برد(INF) با روسیه خارج شده است. چین در آن موقع خروج آمریکا از این پیمان را محکوم کرد و خواهان احترام کاخ سفید به تعهداتش شد.

اما آمریکا اصرار دارد مذاکراتی جدید در این زمینه این بار با حضور چین صورت گیرد موضوعی که چین تمایلی به آن ندارد و آن را ضروری نمی داند.

کنفرانس بین المللی عدم اشاعه ( انرژی هسته ای- خلع سلاح و عدم اشاعه) یکی از بزرگترین کنفرانس ها با موضوع هسته ای است که از امروز به مدت سه روز با حضور 40 کشور و 250 شخصیت بین المللی در مسکو برگزار خواهد شد.

در این کنفرانس که نمایندگانی از سازمان های بین المللی IAEA،CTBTO، UNODA نیز حضور خواهند داشت موضوعاتی مانند کنترل تسلیحات بین روسیه و آمریکا، جنبه های مختلف برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) - تنش های خاورمیانه - عدم پیشرفت در خلع سلاح هسته ای کره شمالی و سایر موضوعات مرتبط مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

در این پنل سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و فو کونگ مدیر کل اداره کنترل تسلیحات و خلع سلاح وزارت خارجه چین نیز سخنرانی می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 487

به "چین به مذاکرات خلع سلاح آمریکا-روسیه نمی پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به مذاکرات خلع سلاح آمریکا-روسیه نمی پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید