پکن: پمپئو دائما دروغ می گوید

به گزارش بوستان گفتگو، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین از اتهامات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نسبت به پکن ابراز انزجار کرد و گفت که وی بار دیگر مثل همواره دهان دروغگویش را برای اتهام زنی باز کرد.

پکن: پمپئو دائما دروغ می گوید

هوا چون اینگ روز سه شنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن گفت: بسیار غم انگیز است در شرایطی که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز یک میلیون و 900 هزار نفر فراتر رفته و اعتراضات ضد تبعیض نژادی آن کشور را فرا گرفته است، وزیر خارجه آمریکا هر روز به دروغ پردازی و اتهام زنی علیه چین می پردازد.

این مقام چینی به اظهارات پمئو اشاره نمود مبنی بر اینکه چین از این اعتراضات برای تبلیغ علیه آمریکا استفاده می نماید و اضافه نمود: ما در این مسائل و در شرایطی که 110 هزار نفر در آن کشور جانشان را بر اثر کرونا از دست داده اند و اعتراضات ادامه دارد نگران مردم آمریکا هستیم و امیدواریم این مسائل زودتر سرانجام یابد.

وی گفت: با وجود این همه مسائل داخلی، وزیر خارجه آمریکا دهان پر دروغی دارد و همیشه از آن علیه چین استفاده می نماید این خیلی غم انگیز است او دائما به تهمت زنی هایش علیه پکن ادامه می دهد.

سحنگوی وزارت خارجه چین اضافه نمود: بعد از 57 سال از بیانیه مارتین لوترکینگ با عنوان یک رویا دارم و گفته جرج فلوید نمی توانم نفس بکشم، مساله حقوق برابر اقلیت ها در آمریکا یک رویا است و تبعیض نژادی در آمریکا نهادینه شده است و مردم با اعتراضات همین واقعیت را نمایان تر نموده اند.

وی گفت: ما برخلاف آمریکا اصولی داریم و بر اساس آن در امور داخلی کشورها مداخله نمی کنیم نادیده دریافت بعضی از مسائل آمریکا و شانه خالی کردن از زیربار مسئولیت از سوی شماری از سیاستمداران در آن کشور نه اخلاقی است و نه مسئله ای را رفع می نماید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1162

به "پکن: پمپئو دائما دروغ می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: پمپئو دائما دروغ می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید