وزیر دفاع فرانسه: نباید بحران های موجود در ناتو را نادیده گرفت

به گزارش بوستان گفتگو، وزیر دفاع فرانسه در شرح سخنان رئیس جمهور این کشور درباره ناتو گفت، قصد وی هشدار درخصوص نادیده گرفته شدن بحران های موجود در این سازمان بود.

وزیر دفاع فرانسه: نباید بحران های موجود در ناتو را نادیده گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه روز پنجشنبه در شرح سخنان امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور درباره مرگ مغزی ناتو گفت، منظور او از بین رفتن این پیمان نبود.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پارلی در سخنرانی خود در مجلس سنای فرانسه گفت: وقتی رئیس جمهور درباره مرگ مغزی ناتو صحبت کرد، منظورش این بود که هیچ کس نباید وجود بحران در این سازمان را نادیده بگیرد.

وی اعلام کرد، ناتو به عنوان یک ابزار قدرتمند همکاری به کار خود ادامه می دهد، گرچه دلیلی برای نادیده دریافت مسائل موجود نیست.

پارلی گفت معتقد است درخصوص تضمین امنیتی از سوی آمریکا تردید وجود دارد. همچنین زمانی که ترکیه به کسانی که با داعش می جنگندف حمله می نماید سوال هایی درخصوص انسجام متحدان این بلوک ایجاد می گردد.

او قصد ماکرون از سخنانش را اعلام هشدار به اعضای ناتو بیان کرد و گفت: ناتو اساس امنیت و دفاع از اروپا را تشکیل می دهد اما این اتحاد باید مورد اصلاح قرار گیرد.

ماکرون پنجشنبه هفته گذشته (16 آبان) در مصاحبه با نشریه اکونومیست گفت: اکنون در حال گذران مرگ مغزی ناتو هستیم و آمریکا در حال پشت کردن به ما است که این موضوع را می توان در خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه بدون مشورت با متحدان ناتو مشاهده کرد.

سخنان ماکرون علیه شرایط فعلی ناتو واکنش های زیادی را به دنبال داشت. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و متئوش موراویتسکی نخست وزیر لهستان از جمله کسانی بودند که از ماکرون انتقاد کردند.

این در حالی است که مرکل نیز سال گذشته گفته بود: زمان آن که بی قید و شرط به دیگران تکیه کنیم به انتها رسیده است.

او این هفته توسعه سیستم های تسلیحاتی جدید نظیر هواپیماها و تانک های نظامی در اروپا را پیشنهاد کرد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 619

به "وزیر دفاع فرانسه: نباید بحران های موجود در ناتو را نادیده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع فرانسه: نباید بحران های موجود در ناتو را نادیده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید