وزیر دفاع آمریکا: نمی توانیم هر توافقی با طالبان را بپذیریم

به گزارش بوستان گفتگو، وزیر دفاع آمریکا امروز (شنبه) گفت، در حالیکه واشنگتن به دنبال یک معامله سیاسی با طالبان است، اما نمی تواند هر توافقی را بپذیرد.

وزیر دفاع آمریکا: نمی توانیم هر توافقی با طالبان را بپذیریم

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری با همتای فرانسوی خود گفت: دیدگاه ایالات متحده این است که بهترین راه یک توافق سیاسی است و این چیزی است که ما با جدیت بر رویش کار می کنیم اما به این معنی نیست که ما هر توافقی را می پذیریم. ما مطمئن می شویم که یک توافق خوب خواهیم داشت که به قدر کافی تضمین کند که دست کم امنیت کشورها برقرار است و راهی روشن برای مردم افغانستان در پیش است.

وی همچنین با اشاره به درگیری های سیاسی به وجود آمده در دولتشهر هنگ کنگ و اعتراضات دموکراسی خواهانه در این منطقه به دولت چین تاکید نمود تا در برابر اعتراضات هنگ کنگ خویشتنداری به خرج دهد.

وزیر دفاع آمریکا به دولتهای انگلیس و سایر کشورهای اروپایی نیز تاکید نمود تا نیروهای داعشی را به کشورهای خود بازگرداندند و آنها را در کشورهای خود محاکمه نمایند تا به این ترتیب، خطری را که آنها برای امنیت منطقه ای دارند، کاهش دهند.

مارک اسپر در نخستین روز از سفرش به لندن گفت: حدود 2000 نیروی خارجی که اکثرا اروپایی هستند در شمال شرق سوریه بازداشت هستند. ادامه حضور آنها در زندان های موقت با نظارت نیروهای دموکراتیک سوریه یک خطر بالقوه برای امنیت شنماینده منطقه است. این یک وضعیت غیرقابل تحمل است. این وضعیت تا چه زمانی طول می کشد؟ دیدگاه ما این است که آنها را باید بازگرداند و به صورت مناسب با آنها رفتار کرد. یک سناریوی احتمالی وجود دارد که در آن، گروه های کرد ممکن است این بازداشتی ها را آزاد نمایند، اگر که آنها را به خانه باز نگردانیم. تا چه زمانی می توان آنها را در این زندان های موقتی نگهداشت؟ شما دارید درباره هزاران نیروهای خارجی صحبت می کنید، آنها بیش از 2000 نیروی خارجی هستند. بسیاری از آنها از اروپا هستند. این وضعیت کنونی است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 341

به "وزیر دفاع آمریکا: نمی توانیم هر توافقی با طالبان را بپذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا: نمی توانیم هر توافقی با طالبان را بپذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید