وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم لوکاشنکو به توافق رسیدند

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه طی نشستی در لوکزامبورگ در مورد اعمال تحریم و مجازات الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس به دلیل سرکوب معترضان در کشورش به توافق رسیدند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم لوکاشنکو به توافق رسیدند

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در تابستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک در این باره نوشت: توافقی سیاسی پیرامون تحریم الکساندر لوکاشنکو در میان اعضای اتحادیه اروپا به دست آمد و بر این اساس فهرست تحریم مقامات بلاروس که پیش تر تنظیم شده بود، گسترده تر می گردد.

منابع دیپلماتیک در لوکزامبورگ همچنین اعلام کردند که اعضای خانواده رئیس جمهور بلاروس و تعدادی از قضات این کشور نیز به فهرست تحریم ها اضافه شده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، توافق به دست آمده بر سر گسترش فهرست تحریم مقامات بلاروس و تصمیم برای افزودن نام الکساندر لوکاشنکو قرار است پس از نهایی شدن و تایید اجرایی گردد.

لازم به ذکر است، اتحادیه اروپا اوایل ماه جاری در واکنش به اعتراضات در این کشور و آنچه معترضان آن را دستکاری در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نهم آگوست نامیدند، حدود 40 مقام دولتی این کشور را تحریم کرد.

این در حالیست که در فهرست اولیه تحریم ها نامی از الکساندر لوکاشنکو دیده نمی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1346

به "وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم لوکاشنکو به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم لوکاشنکو به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید