هیئت انتخابات تونس تاریخ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را نهایی کرد

به گزارش بوستان گفتگو، هیئت عالی مستقل انتخابات تونس امروز (چهارشنبه) تاریخ برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس را نهایی و همان 13 اکتبر (21 مهر) اعلام نمود. این در حالی است که از فردا کمپین های انتخاباتی آغاز می گردد.

هیئت انتخابات تونس تاریخ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را نهایی کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اسکای نیوز، نبیل بفون، رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات تونس در کنفرانس خبری خاطرنشان کرد، همان یکشنبه 13 اکتبر روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس خواهد بود.

در این دور دو نامزد یکی قیس سعید، نامزد مستقل و استاد قانون اساسی این کشور و نبیل القروی تاجر تونسی که به جرم پولشویی و فرار مالیاتی در زندان است، به رقابت خواهند پرداخت.

بفون تاکید نمود: تمام کوشش ها برای تضمین اصل اعطای فرصت برابر به دو نامزد به کار گرفته شده و ما با وزارت دادگستری، نماینده ریاست جمهوری و قاضی پرونده به منظور فراهم شدن فرصت اظهارنظرهای مطبوعاتی برای القروی مکاتباتی داشتیم و خواهان آزادی او شدیم.

وی اضافه نمود: باید همه به مسؤولیت شان عمل نمایند.

دادگاه تجدید نظر روز سه شنبه با درخواست آزادی القروی مخالفت کرد که این امر نگرانی هایی را درباره روند انتخابات ایجاد نموده است.

رئیس هیئت مستقل انتخابات تونس در عین حال نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری را نیز خاطرنشان کرد.

وی پیروزی قیس سعید، رئیس حزب قلب تونس و نبیل القروی محبوس را در دور اول خاطرنشان کرد و گفت، آنها به دور دوم راه یافته اند و انتخابات در داخل در 13 اکتبر خواهد بود و انتخابات در خارج در روزهای 11، 12 و 13 اکتبر جاری برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 454

به "هیئت انتخابات تونس تاریخ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را نهایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت انتخابات تونس تاریخ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را نهایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید