همسر پمپئو کارمندان وزارت خارجه را به بیگاری کشید

به گزارش بوستان گفتگو، براساس ایمیل های افشا شده ای که به دست روزنامه مک کلاچی رسیده است، همسر وزیر خارجه آمریکا از کارمندان عالی رتبه این وزارتخانه خواسته بود تا در یک هفته کریسمس برای تکمیل کارت پستال های شخصی این خانواده کار نمایند!

همسر پمپئو کارمندان وزارت خارجه را به بیگاری کشید

به نقل از پایگاه خبری هیل، سوزان پمپئو، همسر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از ایمیل شخصی خود برای درخواست از تونی پورتر، دستیار دیرینه و کارمند وزارت خارجه آمریکا استفاده نموده و از وی خواسته تا به او در تکمیل این کارت پستال ها یاری کند.

بر اساس گزارش روزنامه مک کلاچی، همسر پمپئو در تاریخ 19 دسامبر 2019 در ایمیلی به پورتر نوشت: می دانم که شما تمام هفته بعدی را در دفتر کارتان نیستید. خیلی خوب می گردد اگر ما بتوانیم آخرین کارت پستال ها را بفرستیم و اینکه آیا کسی هست به من در این مورد یاری کند.

مک کلاچی گزارش کرد، پورتر که مشاور پمپئو است، این ایمیل را به یکی دیگر از مقام های ارشد وزارت خارجه فوروارد کرد که داوطلب یاری بود اما این مقام نیز هشدار داد: من نگران این هستم که از دیگران بخواهم کارهای شخصی برایم انجام دهند.

انتشار این ایمیل در حالی اجرا شده که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای چندین ماه در حال تحقیق درباره شرایط به وجود آمده حول محور اخراج ناگهانی استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا بوده است.

دموکرات ها می گویند که اخراج این فرد ممکن است اقدام تلافی جویانه سیاسی باشد چون این ناظر در حال اجرا دست کم دو تحقیق درباره عملکرد پامپئو بود که یکی شامل استفاده از شرایط اضطراری برای فروش بیش از هشت میلیارد دلار سلاح به عربستان، امارات و اردن بدون تصویب کنگره و دیگری سوءاستفاده همسر وی از منافع فدرال برای مزایای شخصی بوده است.

بارها گفته اند که کار نادرستی از آنها سر نزده و وزیر خارجه آمریکا گفته که درباره تحقیقات لینیک از استفاده خودش و همسرش از منابع دولتی آگاه نبوده و از اخراج این بازرس کل دفاع هم نموده و عنوان داشته که او یک عامل بد بوده است.

روز آدینه، شهادت ارائه شده در تحقیق کمیته مجلس نمایندگان آمریکا تعیین کرد که پورتر درباره یاری به همسر پامپئو احساس خوبی نداشته است. با این حال وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای از اقداماتش دفاع کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1314

به "همسر پمپئو کارمندان وزارت خارجه را به بیگاری کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسر پمپئو کارمندان وزارت خارجه را به بیگاری کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید