همزمان با تهدیدات آنکارا علیه دمشق، فرستاده آمریکا به ترکیه رفت

به گزارش بوستان گفتگو، فرستاده آمریکا در امور سوریه در ملاقات با معاون وزیرخارجه ترکیه تاکید نمود که آمریکا در مورد موضوع ادلب، در کنار ترکیه خواهد ایستاد.

همزمان با تهدیدات آنکارا علیه دمشق، فرستاده آمریکا به ترکیه رفت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای تحصیلی آمریکا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جیمس جفری فرستاده آمریکا در امور سوریه، در ملاقات با سادات اونال معاون وزیر خارجه ترکیه تاکید که آمریکا در کنار هم پیمان خود در ائتلاف ناتو خواهد ایستاد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، معاون وزیر خارجه ترکیه، جفری جیمس و هئیت همراه او را در جریان آخرین تحولات شهر ادلب (شمال غرب سوریه) قرار داد.

سادات اونال در این ملاقات ضمن تاکید بر اهمیت توافق های آستانه و سوچی گفت که اجرایی شدن این دو توافق برای ترکیه از اهمیت برخوردار است. او در ادامه به نقش مؤثر جامعه بین الملل در در فرایند سیاسی و اوضاع انسانی سوریه اشاره نمود.

به گفته بعضی منابع این ملاقات حدود یک و نیم ساعت به طول انجامیده است.

جیمس جفری، دیروز (سه شنبه)، وارد آنکار، پایتخت ترکیه، شد تا با مقامات ترکیه آخرین تحولات ادلب را مورد آنالیز قرار دهد.

این اقدامات پس از آن شکل گرفت که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه ای اطلاع داد، در ادامه پیشروی ها علیه تروریست ها در استان ادلب سوریه، بیش از 600 کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد نموده و کنترل ده ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته است. به دنبال انتشار این بیانیه، مقام های مختلف آنکارا چندین بار دمشق را به اقدام نظامی تهدید کردند (جزئیات بیشتر).

در همین ارتباط، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز بر حمایت واشنگتن از مواضع آنکارا تاکید نمود (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 844

به "همزمان با تهدیدات آنکارا علیه دمشق، فرستاده آمریکا به ترکیه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزمان با تهدیدات آنکارا علیه دمشق، فرستاده آمریکا به ترکیه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید