نفوذ رو به رشد چین سیاست های دفاعی و خارجی هند را تحت تأثیر قرار می دهد

به گزارش بوستان گفتگو، رئیس نیروی هوایی هند با اشاره به نفوذ رو به رشد چین گفت که این نفوذ چالش امنیتی برای کشورش است و سیاست های دفاعی و خارجی دهلی نو را تحت تاثیر قرار می دهد.

نفوذ رو به رشد چین سیاست های دفاعی و خارجی هند را تحت تأثیر قرار می دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، اروپ راها رئیس نیروی هوایی هند نفوذ رو به رشد چین در شبه قاره را چالش امنیتی برای کشورش گفت و گفت که چین، پاکستان و گروه های شورشی تهدید برای هند است.

رئیس نیروی هوایی هند گفت: نفوذ رو به رشد چین در منطقه سیاست های داخلی و دفاعی هند را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی گفت: چین در حال گسترش روابط نظامی و مالی با همه کشورهای همسایه از جمله پاکستان است.

توسعه زیرساخت در منطقه خودمختار تبت، ساخت و ساز بزرگترین فرودگاه دنیا در دائوچنگ یادینگ در استان سیچوان چین، ساخت و ساز بندر گوادر و پروژه های راهرو مالی در پاکستان و همچنین گسترش روابط نظامی با سریلانکا، بنگلادش، نپال، بوتان و میانمار اقدامات مقامات چینی هستند که سبب نگرانی هند است.

رئیس نیروی هوایی هند با توجه به سیاست های پاکستان در قبال کشمیر نیز گفت: یاری ارتش پاکستان با گروه های مسلح و مداخله این کشور در منطقه جامو و کشمیر سبب ایجاد تنش های این کشور با هند است.

وی خاطر نشان کرد: دولت اسلام آباد باوجود شرایط وخیم داخلی روابط متعادل با چین و آمریکا برقرار نموده است در حالی که همکاری دو کشور و کره شمالی در رابطه با جنگنده ها و سلاح های هسته ای پاکستان نیز برای هند نگران نماینده است.

اروپ راها با اشاره به تهدیدات داخلی از سوی گروه های تجزیه طلب هند نیز گفت: گروه شورشی نکسل بزرگترین تهدید داخلی برای هند است و دولت باید اقدام جدی علیه این گروه انجام دهد.

این در حالی است که روزنامه هندی چندی پیش گزارش کرد که نشست اخیر نیویورک در رابطه با افغانستان حاکی از حذف هند از فرایند صلح این کشور بود در حالی که مقامات آمریکایی چین را به عنوان رقیب در افغانستان تلقی نمی نمایند.

روابط چین و پاکستان نیز نزدیک و استراتژیک شده است که موجب نارضایتی هند و همچنین آمریکا را برانگیخته اما به نظر می رسد واشنگتن با این مسئله کنار آمده است.

گزارش های رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات این کشور نیز حاکی از کاهش تنش ها میان واشنگتن و پکن است و آمریکا چین را دیگر به عنوان رقیب در روابط با افغانستان و پاکستان تلقی نمی کند.

نشست نیویورک نیز به طور واضح تغییر در سیاست آمریکا در همکاری با چین را نشان داد حتی به قیمت حذف هند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 720

به "نفوذ رو به رشد چین سیاست های دفاعی و خارجی هند را تحت تأثیر قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذ رو به رشد چین سیاست های دفاعی و خارجی هند را تحت تأثیر قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید