نشست مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر و شهردار دلوار برگزار گردید

به گزارش بوستان گفتگو، با هدف ارتقای ظرفیت های گردشگری در شهر بندری دلوار و همچنین همکاری بیشتر با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نشست صمیمانه مدیرکل میراث فرهنگی این استان با شهردار دلوار برگزار گردید.

نشست مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر و شهردار دلوار برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، در این نشست که دوشنبه 1 مرداد برگزار گردید، دو طرف در خصوص موضوعات مرتبط با رونق گردشگری، صیانت از میراث فرهنگی و راهکارهای تقویت همکاری ها در حوزه صنایع دستی با یکدیگر گفت و گو کردند.

همچنین در این جلسه زوایای مختلف گردشگری شهر دلوار از جمله اشتغال زایی در این حوزه مورد آنالیز نهاده شد.

ناصر امیرزاده مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این نشست گفت: با توجه به حضور و اشتیاق گردشگران به بازدید از موزه رئیسعلی دلواری و سواحل بکر این شهر، می توان شهر دلوار را یکی از مقاصد اصلی گردشگران در جنوب کشور دانست.

او اضافه نمود: اهمیت گردشگری را می توان در مؤلفه هایی مانند افزایش درآمد برای مردم منطقه دانست که این افزایش با حضور گردشگر با هزینه هایی که در موارد مختلف و مورد احتیاج خود انجام می دهد، صورت می پذیرد.

امیرزاده گفت: هزینه هایی که یک گردشگر برای تأمین هزینه خوراک، محل اقامت، تفریح، حمل و نقل و همچنین خرید سوغاتی و کالاهای بومی استان میزبان انجام می دهد، باعث افزایش اشتغال زایی برای مناطق گردشگرپذیر می گردد و این هدف اصلی رونق این صنعت است که اشتغالی پایدار را بوجود می آورد.

امیرزاده استفاده از محیط پیرامون موزه رئیسعلی و حیاط موزه را یکی از راه های ایجاد اشتغال زایی در دلوار بیان کرد.

حسین نعمتی شهردار دلوار نیز در این نشست گفت: حضور گردشگر در شهر دلوار همیشگی است بنابراین ظرفیت اشتغال زایی در حوزه گردشگری منطقه را داریم همچنین وجود سرمایه گذار کمک شایانی به ارتقای سطح گردشگری خواهد نمود.

در سرانجام این جلسه مقرر شد پس از بازدید از ظرفیت های گردشگری دلوار برنامه ای برای رونق گردشگری تدوین گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 15

به "نشست مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر و شهردار دلوار برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر و شهردار دلوار برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید