نتایج یک نظرسنجی از مردم عراق؛ ایران کماکان در صدر اولویت های سیاست خارجی عراق

به گزارش بوستان گفتگو، نتایج یک نظر سنجی در خصوص اولویت های سیاست خارجی عراق نشان می دهد که از نظر شهروندان این کشور، جمهوری اسلامی ایران کماکان می بایست در اولویت سیاست خارجی عراق باشد.

نتایج یک نظرسنجی از مردم عراق؛ ایران کماکان در صدر اولویت های سیاست خارجی عراق

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، یافته های این نظر سنجی که از میان 400 شهروند عراقی از قومیت ها و مذاهب مختلف انجام گرفته نشانگر آن است که از نظر 36.26 درصد پاسخ دهندگان، ایران همچنان از بیشترین اهمیت در سیاست خارجی عراق برخوردار است. پس از ایران ایالات متحده با 22.9 درصد، اتحادیه اروپا با 16.42 درصد، کشورهای حاشیه خلیج فارس با 16.2 درصد و ترکیه با 8.22 درصد در رتبه های بعد قرار دارند.

ویژگی متمایز این نظر سنجی نسبت به موارد مشابه که توسط مؤسسات تحقیقاتی و افکار سنجی دیگر انجام شده است، دقت در ساختار جمعیتی کشور عراق بوده است. 62 درصد پاسخ دهندگان به این نظر سنجی از شیعیان عراق در مناطق عمدتاً شیعه نشین، 26درصد از کردهای عراقی در مناطق شمالی عراق و 12 درصد نیز از میان اهل سنت عرب در مناطق عمدتاً سنی نشین عراق بوده اند.

در این نظر سنجی توجه ویژه ای به گروه های سِنی نیز صورت پذیرفته است.لازم به ذکر است این نظر سنجی توسط مؤسسه تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران با همکاری پژوهشگران عراقی در خرداد ماه (ژوئن)امسال انجام گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1212

به "نتایج یک نظرسنجی از مردم عراق؛ ایران کماکان در صدر اولویت های سیاست خارجی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک نظرسنجی از مردم عراق؛ ایران کماکان در صدر اولویت های سیاست خارجی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید