موضوع ارزهای صادراتی با همفکری دولت و بخش خصوصی حل می گردد

به گزارش بوستان گفتگو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پنجاه و ششمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات مالی کشور که با حضور اعضای این ستاد در محل وزارت کشور برگزار گردید با مرور شرایط مالی کشور، افزود: در این شرایط، نیازمند هماهنگی همه بخش های اجرایی و تصمیم گیری کشور برای گذار از چالش تحریم ها هستیم.

موضوع ارزهای صادراتی با همفکری دولت و بخش خصوصی حل می گردد

وزیر کشور با اشاره به اینکه در نشست امروز، موضوعات مهم مالی، تأمین کالاها و خدمات و موضوعات و مسائلی که مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی است، مطرح شد، اضافه نمود: چنین مقرر شد که دستگاه ها در حوزه هایی که مرتبط با بحث های مالی هستند، پاسخ مناسب، تحلیل های لازم و اطلاع رسانی درست را ارائه داده تا در بستر مناسب و آماده با مشارکت عمومی مردم، بنگاه های مالی و یاری های رسانه ای برای حل چالش های مالی کشور اقدام کنیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات مالی کشور با اظهار اینکه یکی از موضوعات مورد بحث امروز، مسأله کارت بازرگانی و نحوه ساماندهی آن بود، گفت: با توجه به اینکه طراحی جدید سیستم، فعال شده و دستور العمل مرتبط هم جدید بوده است، مشکلاتی در صدور و تمدید و بعضی معطلی ها در زمینه صدور کارت پیش آمده که در این خصوص مقرر شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص جلسه گذاشته و ظرف یک هفته مشکل را جمع بندی تا تجار، وارد کنندگان و صادر کنندگان کشورمان بتوانند با خیال راحت به فعالیت شان ادامه دهند.

وزیر کشور در ادامه صحبت هایش به موضوع مهم برگشت ارزهای حاصل از صادرات اشاره نمود و گفت: در این خصوص اعداد و ارقام مختلفی در فضای رسانه ای مطرح است اما آنچه که اتفاق نظر همه دستگاههاست، بحث ضرورت برگشت این ارزهای صادرات به چرخه مالی کشور است.

وی اضافه نمود: در جلسه امروز، همه دستگاههای مرتبط از بانک مرکزی، وزارت دارایی، صمت، گمرک و اتاق بازرگانی حضور داشتند و توضیحات لازم از سوی همه این دستگاهها در مورد ارزهای صادراتی داده شد.

رحمانی فضلی توضیح داد: با توضیحات نمایندگان این دستگاهها، معین شد که با توجه به ماهیت عددهای اعلامی در مورد ارزهای صادراتی، ارقام کلی نمی تواند مبنای درستی برای قضاوت، داوری و تحلیل باشد.

وی یادآور شد: همه دستگاههای موجود در این جلسه از جمله قوه قضائیه معتقدند که همه ارزهای صادراتی به کشور باز گردد و هیچ کس مخالفتی با این موضوع ندارد.

وزیر کشور تأکید کرد: تلاش بر این است که در گفت وگوی اجزای مختلف دولت و بخش خصوصی، این مسائل حل گردد.

فرایند فراوری و قیمت ماسک از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز بود که در این خصوص وزیر کشور اظهار کرد: طبق گزارش ارائه شده، قرار شد روزی بیش از سه و نیم میلیون ماسک به داروخانه ها تحویل داده گردد و قیمت ماسک از منظر تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان حداکثر 1300 تومان معین شده است.

وزیر کشور تأکید کرد: در این خصوص وزارت بهداشت باید مراقبت ها و نظارت های لازم را داشته باشد تا ماسک با قیمت مناسب به دست مردم عزیزمان برسد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات مالی کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع مهم تعرفه های اینترنتی و سرعت سرویس اشاره نمود و گفت: این موضوع یکی از دغدغه های جدی افکار عمومی است و در جلسه امروز، نمایندگان وزارت ارتباطات و همچنین سازمان حمایت از مصرف کنندگان، گزارش خود در این باره را اعلام کردند.

وی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده و با تصمیمات گرفته شده، امیدوار به حل مشکل تعرفه و سرعت هستیم.

رحمانی فضلی توضیح داد: با نزدیک شدن به ایام آغاز مدارس و دانشگاهها که احتیاج بیشتری به فضای ارتباطات است، تلاش داریم که این احتیاجها با کمترین دغدغه مرتفع گردد.

موضوع کالاهای اساسی از دیگر محورهای جلسه امروز ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات مالی کشور بود که در این خصوص وزیر کشور تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع کالاهای اساسی، در هر جلسه آخرین وضع کالاهای اساسی را در کشور در دستور کار قرار می دهیم.

وی اضافه نمود: آخرین گزارش ها را از واردات، رسیدن کشتی های باری، شرایط انبارها و توزیع تا خرده فروشی ها پیگیری می گردد و تلاش بر این است که هیچ دغدغه ای در این خصوص برای مردم نباشد.

وزیر کشور با بیان اینکه گزارش ارائه شده از وضع انبارها و کشتی های باری، اطمینان بخش بود، گفت: امیدوار هستیم با تلاش همه مسؤولان دولتی، خدمات مناسب و راحت را برای مردم و فعالان مالی فراهم سازیم.

وی در سرانجام صحبت هایش با تقدیر از تلاش و تلاش رسانه های کشور، خواهان ارتقای نقش آفرینی مسؤولانه رسانه ها شد و گفت: تقاضایم این است که مبانی تحلیل ها و اصول توجه به مسائل مالی در رسانه ها حتماً با در نظر دریافت شرایط حاکم مالی بر کشور باشد.

رحمانی فضلی در این خصوص گفت: کشور در شرایط عادی فعالیت مالی نمی کند؛ هم در حوزه واردات و صادرات با تحریم های سخت روبرو هستیم که این تحریم ها هزینه های اضافی بر دوش مان گذاشته و از طرف دیگر درآمدهایمان را بشدت کاهش داده است.

وی اظهار کرد: فراوری و سرمایه گذاری و صادرات و واردات در این شرایط، مستلزم همکاری و مشارکت همگان است تا این مقطع را با تأمین منافع ملی پشت سر بگذاریم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1287

به "موضوع ارزهای صادراتی با همفکری دولت و بخش خصوصی حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوع ارزهای صادراتی با همفکری دولت و بخش خصوصی حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید