معاون وزیرعلوم: استفاده از دانش و خلاقیت برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت ملی یک اصل است

به گزارش بوستان گفتگو، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استفاده از دانش و خلاقیت برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت ملی یک اصل است.

معاون وزیرعلوم: استفاده از دانش و خلاقیت برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت ملی یک اصل است

به گزارش از ، مسعود برومند در اختتامیه نخستین نشست تخصصی جلبک، تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی در بوشهر اضافه کرد: در شرایط کنونی استفاده از دانش و خلاقیت برای ایجاد ارزش اضافه کرده و ثروت ملی یک اصل است که با وجود سادگی ادبیات آن ها در اجرا مسائل بسیاری فراروی این حوزه است.

وی بیان نمود: برای نمونه وقتی در حوزه زیست فناوری دریایی کار می گردد در این حوزه می توان با کار اشتراکی نتیجه بهتری دریافت کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: در این فرایند هر چه به جلوتر گام برداشته گردد کار انفرادی پاسخگو نیست و باید نسبت به تشکیل تیم اقدام جدی گردد.

برومند عنوان نمود: باید شرایطی فراهم گردد که افراد در کنار هم بقیه جهت را طی نمایند و پیچیدگی این موضوع به مراتب بیشتر از کار انفرادی است.

وی ادامه داد: در سال 98 برای توسعه فعالیت های پژوهشی یک گرنت پژوهشی راه اندازی می گردد که این مهم می تواند ظرفیت های پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه ها را به سمت و سوی مناسبی سوق دهد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: یک گرنت فناوری نیز برای تبدیل نتایج پژوهش به فناوری در دست طراحی است که این مهم بدون مشارکت سایر دستگاه های ذیربط با موضوع پارک های علم و فناوری محقق نمی گردد.

برومند ادامه داد: همچنین باید واحد های فناور به عنوان یک نهال تازه به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.

وی گفت: در این زمینه شاید مجبور به بازنگری جزیی در مفهوم شرکت های دانش بنیانی نیز وجود داشته باشد چراکه بار ها دیده شده بعضی از واحد های فناور تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، ولی به فراوری محصول نرسیدند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان نمود: مفهوم دانش بنیان در چنین جا هایی در یک فرایند مورد بازنگری قرار گیرد و با توجه به دشواری کار در این حوزه باید با برگزاری سمینار ها اقدام به تشکیل سمینار های تخصصی برای یافتن نقشه راه کرد تا دیدگاه های راهبردی و استراتژیک توسعه پیدا کند.

برومند ادامه داد: دریا در جنوب و شمال کشور با سخاوت کامل در اختیار کشور است که به عنوان سرمایه های ملی باید به خوبی از آن بهره برداری گردد.

وی بیان نمود: ظرفیت های زیست فناوری دریایی در شمال و جنوب کشور به خوبی تعیین است که با توجه به این ظرفیت ها باید با شناسایی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری برای آن برنامه ریزی عملیاتی داشت.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: در این زمینه باید نگاه به سمت کاهش تمرکز به منابع زیرزمینی دریا سوق داد چراکه این مهم با تمرکز بیشتر با سایر ظرفیت های دریایی و به ویژه زیست فناوری دریایی می تواند غذا، انرژی و آینده کشور را تامین کند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 213

به "معاون وزیرعلوم: استفاده از دانش و خلاقیت برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت ملی یک اصل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیرعلوم: استفاده از دانش و خلاقیت برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت ملی یک اصل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید