مالزی به ائتلاف مبارزه با تروریسم به رهبری عربستان پیوست

به گزارش بوستان گفتگو، کشور مالزی به ائتلاف نظامی مبارزه با تروریسم به رهبری عربستان پیوست.

مالزی به ائتلاف مبارزه با تروریسم به رهبری عربستان پیوست

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مالزی با همراه با 33 کشور دیگر به ائتلاف نظامی متشکل از 34 کشور با رهبری عربستان جهت مبارزه با تررویسم پیوست.

ائتلاف نظامی که عربستان برای مبارزه با تروریسم تشکیل داده است؛ شامل 34 کشور است و از حمایت ده کشور دیگر نیز برخوردار است. مرکز فرماندهی عملیات مشترک این ائتلاف نظامی در ریاض است. عربستان، ترکیه، قطر، امارات، اردن، پاکستان، بحرین، کویت، لبنان، لیبی، مصر، یمن و چندین کشور آفریقایی و آسیایی از اعضای ائتلاف تازه تشکیل شده سعودی هستند. در فهرست منتشر شده از سوی عربستان، نام ایران، عمان، عراق، سوریه و الجزایر در این ائتلاف به چشم نمی خورد. در بیانیه صادره درباره تشکیل ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم گفت: همه کشورها بر اساس ظرفیت و توانمندی خود در این ائتلاف شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه افزوده شده است: ائتلاف نظامی اسلامی با هر سازمان تروریستی مبارزه خواهد نمود و فقط به گروه تروریستی داعش محصور نمی گردد. ما کوشش و فعالیت های فکری خود را در زمینه جنگ با تروریسم گسترش خواهیم داد و متحول خواهیم کرد. وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان سعودی از تشکیل ائتلاف موسوم به ائتلاف اسلامی نظامی برای مقابله با گروه های تروریستی و حضور سی و چهار کشور اسلامی در این ائتلاف اطلاع داد.

حضور مالزی در لیست کشورهای ائتلافی نشان از هماهنگی و همکاری مالزی با عربستان در مفهوم تروریست است. ائتلاف به رهبری عربستان جهت مبارزه با تروریست روایتی طنز گونه است از مبارزه کشوری که خود حامی و پرورش دهنده عناصر افراط گرا و تندروی اسلامی در کشورهای مختلف است.

مالزی نیز با سیاست یک بام و دو هوای خود در مبارزه با افراط گرایی دنباله روی وفاداری به عربستان می باشد. سال گذشته هم زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تشکیل ائتلاف مبارزه با داعش را گفت، گفت بیش از 60 کشور در این ائتلاف حضور خواهند داشت.

رسانه ها در ماههای گذشته براساس حملات انجام شده توسط کشورهای مختلف در سوریه و عراق، نوشتند: که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عمل به ائتلافی تک کشوری بدل شده و در عمل فقط آمریکاست که دست به عملیات می زند. هرچند در گزارشات ارسالی از حضور دوسویه امریکا و یاری به گروه داعش توسط نیروهای امریکایی نیز گزارشات بسیاری رسیده است.

انتها نمایش ائتلاف عربستان با 34 کشور اسلامی دیگر همانند مالزی عاقبتی بهتر از ائتلاف جهانی امریکا با 60 کشور در مبارزه با داعش نخواهد داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 490

به "مالزی به ائتلاف مبارزه با تروریسم به رهبری عربستان پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی به ائتلاف مبارزه با تروریسم به رهبری عربستان پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید