لاوروف: ترامپ و پوتین درباره حل دیپلماتیک موضوع ایران توافق کردند

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز آدینه خاطرنشان کرد: رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره لزوم حل دیپلماتیک موضوع تنش های درباره ایران توافق کردند.

لاوروف: ترامپ و پوتین درباره حل دیپلماتیک موضوع ایران توافق کردند

وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا در مورد برجام، برنامه هسته ای ایران و آنچه در دریای عمان روی داد با یکدیگر رایزنی کردند. موقعیت سختی است؛ اما 2 رئیس جمهوری تأئید کردند که به دنبال یافتن راه چاره دیپلماتیک برای خروج از این وضعیت هستند.

سرگئی لاوروف ادامه داد: در حال حاضر ما کوشش می کنیم تا مطمئن شویم که همه طرف های مؤثر در این اوضاع در حال کار برای دست یافتن به راه چارهی دیپلماتیک به منظور خروج از این موقعیت هستند.

این درحالیست که میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین امروز آدینه در پیامی توئیتری اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین را می توان تاحدی رضایت بخش توصیف کرد. پیشرفتی حاصل نشد؛ اما قطعاً یک شکست هم نبود. همه شرکت کنندگان بر تعهد کامل به برجام برغم وجود مسائل تاکید کردند.

لازم به ذکر است، دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی ایران و گروه 1+4 و نیز هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش در هتل کوبورگ وین به کار خود سرانجام داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 260

به "لاوروف: ترامپ و پوتین درباره حل دیپلماتیک موضوع ایران توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: ترامپ و پوتین درباره حل دیپلماتیک موضوع ایران توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید