فرستاده سازمان ملل: تقابل روسیه و آمریکا بحران لیبی را پیچیده نموده است

به گزارش بوستان گفتگو، فرستاده سازمان ملل به لیبی گفت تنش میان روسیه و آمریکا بحران در این کشور را پیچیده نموده است.

فرستاده سازمان ملل: تقابل روسیه و آمریکا بحران لیبی را پیچیده نموده است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی اظهار داشت: ارسال سلاح به لیبی از سوی هر طرفی و تنش میان روسیه و آمریکا بحران در این کشور را پیچیده نموده است.

غسان سلامه همچنین توضیح داد: ما شاهد آن هستیم که از هر سو و مکانی سلاح وارد لیبی می گردد.

در چارچوب طرح کاری شورای امنیت در ماه ژوئیه، سلامه به دنبال برگزاری یک کنفرانسی بین المللی در برلین به ویژه برای توقف مداخله های خارجی و اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در سال 2011 است.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری کنفرانس برلین پوشش دهی بین المللی توافق احتمالی میان طرف های لیبیایی است که پیش بینی می گردد در اوایل سال 2020 برگزار گردد و احتمالا از کشور های دیگر برای مشارکت در این کنفرانس دعوت به عمل بیاید و پس از آن محتمل است نیمه اول ماه ژانویه نشستی میان طرف های لیبیایی در ژنو برگزار گردد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی همچنین عنوان داشت: جهت حل بحران لیبی همیشه پر از پیچیدگی و موانع است.

وی گفت: مانع اول مربوط به تنش میان روسیه و آمریکا درباره احتمال حضور نیرو های روسیه در لیبی است. شرکای لیبیایی ما تقریبا هر روز از آن صحبت می نمایند. دلیل مشخصی برای تردید در این ادعا ها وجود ندارد.

سلامه همچنین توضیح داد: آمریکا به خاطر حضور روسیه توجه روزافزونی به لیبی دارد. توجه آمریکایی ها به مبارزه با تروریسم و فروش تولیدات نفتی تاکنون محدود و کم بوده است.

مسئولان آمریکایی در ماه نوامبر با حفتر نشستی برگزار کردند و نسبت به سوء استفاده و بهره برداری روسیه از درگیری ها در لیبی ابراز نگرانی کردند.

واشنگتن بار ها نسبت به مداخله روسیه در درگیری لیبی ابراز نگرانی نموده و معتقد است که مسکو از نیرو های خلیفه حفتر، فرمانده نیرو های موسوم به ارتش ملی لیبی حمایت می نماید، اما روسیه ادعا های مربوط به استقرار نیرو های روس در لیبی برای حمایت از نیرو های حفتر را تکذیب نموده است.

غسان سلامه همچنین گفت: این مسأله بدین معنا نیست که سیاست آمریکا درقبال پرونده لیبی کاملا آشکار و روشن است.

لیبی، این کشور غنی از نفت از زمان برکناری نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 شاهد بحران سیاسی و نظامی است.

چهارم آوریل درگیری هایی میان نیرو های ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج شروع شد که تاکنون به کشته شدن صد ها تن و زخمی شدن هزاران تن دیگر منجر شده است. این حملات کوشش های سازمان ملل برای برگزاری تبادل نظر میان دو طرف درگیر در لیبی را به بن بست کشانده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 636

به "فرستاده سازمان ملل: تقابل روسیه و آمریکا بحران لیبی را پیچیده نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستاده سازمان ملل: تقابل روسیه و آمریکا بحران لیبی را پیچیده نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید