عملیات کوبنده پهپادی و موشکی علیه متجاوزان، ریاض به شوک فرو رفت

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران - گروه بین الملل: فرایند تحولات جنگ یمن پس از عملیات پیروز اخیر ارتش و کمیته های مردمی در عمق خاک عربستان، وارد مرحله جدیدی شده است و در حالی که ارتش و کمیته های مردمی یمن اهداف حساسی را در ریاض هدف قرار داده اند؛ در مقابل جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود، به شکل وحشیانه به بمباران صنعا پرداختند که در جریان آن یک مرکز نگهداری اسب عربی را هم هدف قرار دادند که بر اثر آن دستکم 70 اسب کشته و 30 اسب هم زخمی شدند.

عملیات کوبنده پهپادی و موشکی علیه متجاوزان، ریاض به شوک فرو رفت

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

موشک های ذوالفقار و پهپادهای صماد 3، نفس متجاوزان را بریده اند

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره عملیات عظیم ارتش و کمیته های مردمی یمن گفت: اهداف حساسی را در ریاض با موشک های ذوالفقار و شماری از پهپادهای صماد 3 هدف قرار دادیم. یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن همزمان با ده ها ففرایند موشک بدر 1 و پهپادهای تهاجمی قاصفِ کی -2 مراکز مهم مالی و نظامی را در استان های مرزی عربستان نجران، عسیر و جیزان هدف قرار دادند. به رژیم سعودی هشدار می دهیم اگر به تجاوزگری و محاصره یمن ادامه دهد، با عملیات دردناک و کوبنده روبرو خواهد شد..

این در حالی است که ائتلاف سعودی مدعی شده بود که پدافند هوایی عربستان دو موشک بالستیک را در آسمان ریاض و بر فراز شهر جیزان در جنوب این کشور سرنگون نموده؛ اما بعضی تصاویر پخش شده از سوی رسانه های سعودی، ناکامی دو ففرایند موشک پاتریوت را در سرنگون کردن موشک یمنی ها در آسمان ریاض نشان می دهد. این تصاویر که رسانه های سعودی بعداً آن را حذف کردند، نشان می دهد موشک یمنی می تواند از دو موشک پاتریوت شلیک شده عبور کند.

بدون شک این عملیات عظیم یمنی ها که بازهم شاهکار یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن بود، بسیار دقیق و قوی بود و اهداف بسیار حساسی را درهم کوبید به ویژه که موشک های ذوالفقار و پهپادهای صماد 3 با قدرت تمام اهداف مهم را درهم کوبیدند.

این عملیات کوبنده شوک عظیمی به سعودی ها وارد کرد و از این رو کنترل سیاسی و نظامی خود را از دست دادند و به اقدامات جنون آمیز و بسیار خطرناک روی آوردند از جمله حملات گسترده هوایی به صنعا و الحدیده؛ به طوری که بیش از 19 حمله هوایی به صنعا انجام دادند و سلسله حملاتی هم به استان الحدیده یمن انجام دادند.

مقامات صنعا اعلام نموده اند که این تحرک خطرناک سعودی و این اقدامات جنون آمیز آنها قطعاً از سوی یمنی ها بدون پاسخ نخواهد ماند و ارتش و کمیته های مردمی یمن هر حمله را با عملیات کوبنده تر پاسخ می دهد و واکنشی دردناک نشان خواهد داد و طی عملیات دقیق ضربات مهلکی به عربستان در عمق اراضی آن انجام خواهد داد.

یگان پهپادی و موشکی یمن توان خود را بارها ثابت نموده است که عملیات مهم 14 سپتامبر سال گذشته میلادی گواهی بر این مدعاست. یگان پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن توان فعال کردن دهها پهپاد و شلیک موشک های دور برد در آن واحد را دارد که پهپادهای صماد 3 و موشک های راهبردی که برد آنها به 1500 تا 1800 کیلومتر می رسد، توان وارد کردن ضربات مهلک به متجاوزان سعودی را دارند. بدون شک تاوانی که ریاض به دنبال تحرکات خطرناکش می پردازد، بسیار سنگین خواهد بود که تأثیرات منفی در افکار عمومی عربستان خواهد داشت.

در روی زمین هم فزونی با ارتش و کمیته های مردمی یمن است

این در شرایطی است که ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه های زمینی هم دستاوردهای مهمی داشته اند و در الجوف پیروزی های مهمی داشته اند و در حال پیشروی به سوی مآرب هم هستند.

به نظر می رسد که طرف سعودی در این جنگ بیش از هر زمانی دیگری آشفته شده است. این باتلاقی که آل سعود در یمن به آن گرفتار شده است به خاطر پایداری یمنی ها و توسعه ادوات جنگی آنها و نیز به کارگیری تاکتیک های منحصر به فرد و به ویژه تمرکز بر روی اهداف مالی از جمله تأسیسات نفتی است.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نه تنها در میدان جنگ که در عرصه جنگ روانی هم، دشمن خود را فرسوده نموده اند و با وجود اینکه تفاوت امکانات و پول و ابزار رسانه ای میان طرفین جنگ، از زمین تا آسمان است اما امان متجاوزان سعودی را بریده اند.

هر سال که از جنگ یمن سپری می گردد به همان اندازه ارتش و کمیته های مردمی یمن قوی تر و مقاوم تر از قبل می گردد و امپراتوری رسانه ای، پول و دلارهای نفتی سعودی ها هم نتوانسته است که آنها را از باتلاقی که در یمن بدان گرفتار شده اند، نجات دهد.

طرح ها و تاکتیک هایی که از سوی رهبران مقاومت یمن به ویژه عبدالملک الحوثی مطرح و به کار گرفته می گردد، نشان از این است که در دو جبهه سیاسی و نظامی می توانند، دشمن متجاوز را به زانو درآورند.

درباره فرایند تحولات جنگ یمن در حال حاضر به طور خلاصه می توان گفت که؛ اولاً، در عرصه موشکی و پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن توان وارد کردن ضربات مهلک به ریاض را دارد.

ثانیاً، در عرصه تحولات میدانی به ویژه در استان الجوف و مآرب کفه ترازو به نفع انصارالله یمن است.

ثالثاً، دامنه اختلافات و دودستگی ها در اردوی مقابل تشدید شده است.

در خاتمه باید گفت که زمانی که در مارس 2015 ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود جنگ علیه یمن را شروع کرد، فکر می کرد که ظرف چند هفته جنگ را به نفع خود رقم می زند و طرف مقابل را ضعیف می انگاشت اما پایداری ارتش و کمیته های مردمی یمن نشان داد که یمن همچنان گورستان متجاوزان باقی خواهد ماند و ارتش و کمیته های مردمی یمن روز به روز بر توان خود می افزاید و اخیراً حتی جنگنده های اف 16 سعودی هم از سوی پدافند ارتش و کمیته های مردمی یمن رهگیری می شوند و مجبور به ترک آسمان یمن می شوند که از آن می توان به منزله خاتمه جولان دادن بدون مزاحمت جنگنده های سعودی یاد کرد. هزینه های گزاف آل سعود و خریدهای انبوه تسلیحات آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی طی سالیان گذشته هم نتوانسته است برای مقامات ریاض پیروزی را به ارمغان آورد و هم اکنون این موشک های یمنی هستند که بر ریاض و نجران و جیزان و دیگر مناطق عربستان فرود می آیند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1000

به "عملیات کوبنده پهپادی و موشکی علیه متجاوزان، ریاض به شوک فرو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات کوبنده پهپادی و موشکی علیه متجاوزان، ریاض به شوک فرو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید