علیرضابیگی: قانون انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده به صحن می آید

به گزارش بوستان گفتگو، تهران (پانا) - نماینده مردم تبریز در مجلس گفت با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شرایط نام نویسی کاندیداها ضابطه مند می گردد.

علیرضابیگی: قانون انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده به صحن می آید

به گزارش روابط عمومی مجلس، احمد علیرضابیگی به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اشاره نمود و گفت: اصلاح قانون انتخابات باعث می گردد که هر شخصی به خودش این اجازه را ندهد که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گردد؛ چرا که در گذشته افرادی با دوچرخه و اسب و به محل وزارت کشور می رفتند و خود را واجد شرایط می دانستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با این قانون ضوابط و مقرراتی وضع خواهد شد که دایره ثبت نام را محدودتر خواهد نمود و افراد واجد شرایط خود را در معرض انتخاب قرار می دهند، اما در گذشته هزارن نفر نام نویسی می کردند و پس از آن تعداد محدودی تایید صلاحیت می شدند که این اقدام نیز اسباب تمسخر شأن ریاست جمهوری را فراهم نموده بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری سن افراد باید 45 سال و حداکثر 70 سال باشد و دارای تحصیلات نیز بایستی کارشناسی ارشد و همچنین سنوات مسئولیتی به نحوی باشد که 6 سال جز مقامات جمهوری اسلامی ایران باشند.

علیرضابیگی تاکید نمود: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شرایط ثبت نام را ضابطه مند می نماید و این کمکی به وزارت کشور خواهد شد که متولی ثبت نام کاندیداها بوده است، ضمن اینکه هفته آینده این طرح به صحن خواهد آمد و پس از تصویب در مجلس برای انتخابات 1400 اجرایی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1435

به "علیرضابیگی: قانون انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده به صحن می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیرضابیگی: قانون انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده به صحن می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید