ضربه ای که کمیته از مجمع می خورد، بازی دبیرکل کِی تمام می گردد؟

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران - گروه ورزش: معضلات دبیرکل کمیته ملی المپیک و دغدغه هایی که برای این مجموعهِ متولی ایجاد نموده، بر کسی پوشیده نیست اگرچه رضا صالحی امیری بعد از گذشت یکسال کماکان به ظاهر این موضوع را منکر می گردد و از شاهرخ شهنازی و صندلی وی حمایت می نماید!

ضربه ای که کمیته از مجمع می خورد، بازی دبیرکل کِی تمام می گردد؟

اما به هرحال بحث تغییر چگونگی انتخاب دبیرکل درست چندماه بعد از شروع مدیریت وی در کمیته ملی المپیک شروع شد و حتی به قدری جدی پیگیری شد که به عنوان یکی از بندهای مصوب مجمع برای اساسنامه، در یک قدمی تصویب کمیته بین المللی المپیک واقع شده است و اخذ مجوز اجرا.

همین مسئله نشان می دهد صالحی امیری در بدو ورود به کمیته ملی المپیک متوجه جدی ترین معضل پیش روی خود شده و اینگونه برای حلِ آن اقدام نموده تا به معضلات ناشی از انتخاب مجمعی که خود از آن رأی اعتماد گرفت، انتها دهد.

ضربه ای که کمیته ملی المپیک از مجمع خود می خورد

مجمع کمیته ملی المپیک سال گذشته در حالی رأی به ادامه فعالیت شاهرخ شهنازی به عنوان دبیرکل این کمیته داد که نسبت به مسائل شخصی وی و آنچه مانع از رسیدگی به بسیاری از مسئولیت های اجرایی او در این پست می شد، مطلع بود اما با این حال قرار دریافت مقابل تیم حمایتی دیگر مدعی دبیرکلی (مهدی علی نژاد) باعث شد تا برخلاف پیش بینی ها رأی خود را از وی بگیرند.

اشتباه اعضای مجمع کمیته ملی المپیک در انتخاب گزینه ای بدون مشکل و حاشیه برای دبیرکل بیشترین ضربه را طی این مدت به خود کمیته المپیک و ریاست کمیته وارد نموده است؛ درست است که مسائل دبیر کل شخصی است اما طبیعتاً تبعات آن، وی و مجموعه او را هم درگیر نموده است.

مطرح شدن نام های جدید برای دبیرکل؛ گزینه جدید خزانه دار است

همین که هر روز نام یک گزینه برای دبیرکل جدید مطرح می گردد، از کوچک ترین حاشیه های پیرامون دبیر کل کمیته ملی المپیک است که هر روز هم یک بُعد جدید هم به خود می گیرد.

محمدصادق فرجی یکی از این گزینه ها بود. مهدی علی نژاد هم همینطور؛ حتی گفته شد وزارت ورزش در این زمینه حمایت جدی از وی دارد اما نظرِ خود صالحی امیری روی نصرالله سجادی بود و به همین دلیل با او مخالفت کرد.

علیزاده گزینه دیگری بود که برای دبیرکلی مطرح شد؛ وی عضو کادر سرپرستی کاروان بازی های آسیایی بود. حالا هم در بازی ای که برای سروسامان دادن به وضعیت آشفته دبیرکلی ایجاد شده، نام کیکاوس سعیدی خزانه دار کمیته به میان آمده و اینکه قرار است او سرپرست دبیرکلی گردد اگرچه خودِ وی در مصاحبه با خبرنگاران این موضوع را رد کرد.

بازی دبیرکل چه زمانی تمام می گردد؟!

به گزارش خبرنگاران، یک سال و نیم دیگر بازی های المپیک 2020 توکیو برگزار می گردد. کمیته ملی المپیک هم این روزها باید بیشتر از هر موضوعی درگیر این رویداد و برنامه های آن باشد اما انتخاب اشتباه دیروز اعضای مجمع و تعلل بی مورد امروز برای سر و سامان دریافت وضعیت آشفته ایجاد شده مانع آن شده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک که طی ماه های گذشته نتوانسته یاری حال کمیته در صندلی خود باشد، می تواند با اعلام استعفا بزرگترین گام را در انتها دادن به این شرایط بردارد و حداقل اینگونه یاری حال مجموعه المپیک گردد به خصوص که اساسنامه اصلاحی هنوز مصوبه IOC را نگرفته است تا ملاک اجرای مصوباتش گردد.

رئیس کمیته ملی المپیک که طبیعتاً بیشتر از هر فرد دیگری درگیر معضلات دبیرکلِ خود است، باید زودتر شرایط را برای استعفای او مهیا کند یا پیگیر تاییدیه IOC باشد تا اینگونه بر حواشی که از اصل ماجراهای کمیته ملی المپیک طی یک سال گذشته پررنگ تر بود، انتها دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 189

به "ضربه ای که کمیته از مجمع می خورد، بازی دبیرکل کِی تمام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه ای که کمیته از مجمع می خورد، بازی دبیرکل کِی تمام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید