شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور

به گزارش بوستان گفتگو، تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه از شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور با اقدامات دستگاه قضایی اطلاع داد.

شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور

به گزارش قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی در گفت وگوی تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار کرد: چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور با اقدامات دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه عظیمترین باند در استان خراسان رضوی شناسایی شد که 19 متهم دستگیر شدند، اضافه کرد: این باند با صدور کارت های بازرگانی به نام اشخاص ضعیف و بی بضاعت و با تبانی عوامل گمرک برطرف تعهد ارزی خلاف واقع انجام می دادند.

وی ادامه داد: ارز ناشی از صادرات این باند که باید برطرف تعهد ارزی کند مجموعا 1/4 میلیارد یورو است.

اسماعیلی توضیح داد: در بعضی استان های دیگر باندهای دیگری شناسایی و دستگیر شدند؛ 5 نفر با 50 میلیون یورو تعهد ارزی در کرمانشاه؛ دو نفر با 12 میلیون یورو تعهد ارزی در آستارا؛ 4 نفر با 14 میلیون یورو تعهد ارزی در بندرعباس، 5 نفر با 151 میلیون تعهد ارزی [با همدستی بعضی عوامل گمرک]در گمرک غرب و 4 نفر با 16 میلیون در گمرک شهریار بخشی از پرونده عظیم اقدام قاطع قوه قضاییه در پیگیری ارزهای صادراتی است که با معرفی ازسوی بانک مرکزی انجام شد.

وی اضافه کرد: پیگیری تعهدات ارزی صادرکنندگان کالا بدون تشکیل پرونده و با مذاکره و پیگیری نیز در دستور کار قرار گرفته است که در همین ایام اخیر معادل 9 میلیارد یورو از تعهدات ارزی صادرکنندگان برطرف تعهد شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1475

به "شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی و دستگیری چندین باند اخلال در نظام ارزی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید