سهم برق از بودجه 1401 چقدر است؟

به گزارش بوستان گفتگو، تهران (پانا) - مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به آنالیز لایحه بودجه 1401 در بخش صنعت برق پرداخت.

سهم برق از بودجه 1401 چقدر است؟

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، معاونت مطالعات تولیدی این مرکز در گزارشی آنالیز لایحه بودجه 1401 در بخش صنعت برق پرداخت.

در این گزارش بیان شده: احکام لایحه بودجه سال 1401 در بخش برق تغییراتی نسبت به قانون بودجه سال 1400 دارد، اما موضوعاتی از قبیل عوارض برق، بیمه مشترکان خانگی و تجاری، نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف برق مشابه قانون بودجه سال 1400 در لایحه تکرار شده است.

در ادامه این گزارش تصریح شده: البته دو جزء مهم از تبصره های قانون بودجه سال 1400 با موضوع تسویه بدهی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای بخش برق با مابه التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده و تعرفه مشترکان پرمصرف خانگی در بخش برق از لایحه بودجه سال 1401 حذف شده است.

در این گزارش آمده: با توجه به اهمیت و اینکه هیچ سازوکار دیگری برای این موضوع وجود ندارد پیشنهاد می گردد احکام متناظر آن ها در قانون بودجه سال 1400 همراه با تغییراتی در لایحه بودجه سال 1401 ابقا گردد. بعلاوه طرح تأمین اقتصادی نوسازی شبکه های فرسوده از محل واگذاری بخشی از اموال و دارایی ها در لایحه بودجه سال 1401 حذف شده که به علت نوع مالکیت که کمترین آن خرید بوده است، لزومی به ابقای آن دیده نمی گردد.

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم: در خصوص سوخت صرفه جویی شده نیروگاه ها که پیش تر در تبصره 15 وجود داشت، ردیف جدیدی در تبصره 14 اضافه شده که فقط برای تعهدات سوخت صرفه جویی شده در نیروگاه ها با استناد به ماده (61) قانون اصلاح الگوی مصرف به مبلغ 30 هزار میلیارد ریال، امکان استفاده از آن برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر را فراهم نموده است. در ادامه ابتدا شرایط فعلی صنعت برق مرتبط با احکام بودجه ای تبیین شده سپس پیشنهادهایی ارائه می گردد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید:

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2118

به "سهم برق از بودجه 1401 چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم برق از بودجه 1401 چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید