سرزمین ارواح، نماینده کانادا در اسکار 2018

به گزارش بوستان گفتگو، هنرآنلاین: فیلم را فرانسوا ژیرار کارگردان کانادایی/فرانسوی که بیش از همه با فیلم ویولن قرمز شهرت دارد، کارگردانی نموده است.

سرزمین ارواح، نماینده کانادا در اسکار 2018

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

درام تاریخی و بلندپروازانه هوشلاگا: سرزمین ارواح (Hochelaga, Land of Souls) به کارگردانی فرانسوا ژیرار به نمایندگی از کانادا برای رقابت در بخش فیلم خارجی زبان نودمین دوره جوایز اسکار به آموزشگاه علوم و هنرهای سینمایی معرفی گردید.

این فیلم تاریخ 750 ساله مونترال را به تصویر می کشد. داستان درباره یک باستان شناس موهاک است که با کشف آثار هنری تاریخی در حفره ای داخل استادیوم که از گذشته بومی ها، کاشفان و شورش 1837 پرده برمی دارد، برای تحقیق فرا خوانده می گردد. هوشلاگا: سرزمین ارواح را فرانسوا ژیرار کارگردان کانادایی/فرانسوی نوشته و کارگردانی نموده است.

او بیش از همه با ویولن قرمز، یک فراوری بین المللی که در 1999 برنده اسکار بهترین موسیقی شد، همین طور فیلم های سی و دو فیلم درباره گلن گلد و گروه کر پسران با بازی داستین هافمن، شهرت دارد.

هوشلاگا: سرزمین ارواح به زبان فرانسوی، انگلیسی و زبان های بومی از جمله زبان موهاکی است.

کارول برابان مدیر اجرایی تله فیلم کانادا دوشنبه عصر این فیلم را به عنوان نماینده کانادا در جوایز اسکار 2018 معرفی کرد. کمیته تله فیلم کانادا متشکل از نمایندگانی از دولت و اهالی سینما در سراسر کشور هوشلاگا: سرزمین ارواح را انتخاب کردند.

این فیلم با بازی ژیل رنو، سامیان و تانایا بیتی اولین بار در دنیا ماه پیش در بخش گالا جشنواره فیلم تورنتو روی پرده رفت.

کانادا در هفت سال اخیر برای فیلم های آتش افروزان دنی ویلنو، آقای لازار فیلیپ فالاردو، جادوگر جنگ کیم نگوین و در تاریکی آگنیشکا هولاند، چهار بار در بخش فیلم خارجی زبان نامزد اسکار بوده و در مجموع سه بار دیگر نیز بخت دریافت جایزه را داشته است. درام مستقل تهاجم بربرها (2003) به کارگردانی دنی ارکان تنها فیلم کانادایی است که برنده اسکار فیلم خارجی زبان شده است. سال گذشته فقط خاتمه دنیاست به کارگردانی زاویه دولان از کانادا به فهرست کوتاه راه پیدا کرد، اما در نهایت نامزد نشد.

در روزهای گذشته کشورهای قزاقستان، کنیا، سنگاپور و اروگوئه نیز نمایندگان خود در اسکار سال جاری را به آموزشگاه معرفی کردند.

قزاقستان با راه مادر (Road to Mother) به کارگردانی آکان ساتایف در بخش فیلم خارجی زبان رقابت می نماید. آلیا نظربایف دختر نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان تهیه نماینده این فیلم است.

راه مادر داستان چند نسل از یک خانواده قزاق را از دهه 1930 تا زمان حال به تصویر می کشد و در این راستا به مهم ترین رویدادهای تاریخ قراقستان از دوران جنگ تا جدایی و اراده برای متحد ماندن می پردازد.

قزاقستان از زمان استقلال از اتحاد جماهیر شوروی در 1991 تاکنون 12 فیلم به آموزشگاه معرفی نموده است. در 2007 فیلم مغول به کارگردانی سرگئی بودروف از این کشور نامزد بخش فیلم خارجی زبان شد.

کاتی کاتی (Kati Kati) به کارگردانی امبیتی ماسیا به نمایندگی از کنیا در اسکار حضور دارد. این فیلم سال گذشته در بخش دیسکاوری جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و جایزه فیپرشی را برد. کاتی کاتی داستان زنی جوان است که از زندگی یا مرگ خود چیزی به یاد نمی آورد و توسط یک روح به زندگی پس از مرگ راه می یابد. کاتی کاتی دومین فیلمی است که از کنیا در رقابت اسکار بخت خود را امتحان می نماید.

پاپ آی

سنگاپور فیلم پاپ آی (Pop Aye) به کارگردانی کرستن تان را به نمایندگی از خود به آموزشگاه معرفی کرد. داستان این فیلم جاده ای در تایلند روی می دهد و درباره یک آرشیتکت است که می کوشد فیل خود را که از کودکی گم نموده بود، به زادگاهش در حومه شهر برگرداند. پاپ آی سال گذشته در جشنواره فیلم ساندنس برنده جایزه ویژه داوران بخش مسابقه فیلم های داستانی سینمای دنیا شد. سنگاپور تا پیش از 10 بار در بخش فیلم خارجی زبان حضور داشته، اما هیچ وقت نامزد نشده است.

کمدی یک داستان دیگر دنیا (Another Story of the World) به کارگردانی گی یرمو کاسانووا نماینده اروگوئه در اسکار خواهد بود. داستان فیلم در شهری کوچک روی می دهد، جایی که یک سرهنگ عجیب و غریب و یک پستچی فضول کنترل همه چیز را در دست دارند. در این بین دو مرد می کوشند بازی را عوض نمایند. در 2003 نیز فیلم سفر به طرف دریا به کارگردانی کاسانووا نماینده اروگوئه در اسکار بود.

اروگوئه از 2001 تا سال پیش 16 بار فیلم به آموزشگاه معرفی نموده است. این کشور در 1992 در شصت و پنجمین دوره جوایز اسکار با فیلم جایی در دنیا نامزد اسکار شد، اما چون به تشخیص آموزشگاه بیشتر عوامل فیلم اروگوئه ای نبودند، از رأی گیری نهایی خارج شد. این در حالی بود که تصمیم در خصوص شایسته نبودن یک فیلم برای حضور در بخش خارجی زبان عموماً پیش از نامزد شدن یک فیلم اتخاذ می گردد.

تاکنون 73 کشور نمایندگان خود را به اسکار معرفی نموده اند. سال گذشته 85 کشور نمایندگان خود را به اسکار فرستادند که یک رکورد بود و در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان به فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران رسید.

آخرین مهلت معرفی فیلم های خارجی زبان به آموزشگاه دوم اکتبر 2017 (10 مهر) است. رأی گیری برای انتخاب نامزدهای اسکار فیلم خارجی زبان در دو مرحله انجام می گردد. ابتدا 9 فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می نمایند و در نهایت پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی معرفی می شوند که اسامی آن ها 23 ژانویه 2018 (3 بهمن) همراه نامزدهای دیگر بخش های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

نودمین دوره جوایز اسکار یکشنبه چهارم مارس 2018 (بامداد دوشنبه 14 اسفند به وقت ایران) برگزار می گردد.

منبع: برترین ها
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 551

به "سرزمین ارواح، نماینده کانادا در اسکار 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرزمین ارواح، نماینده کانادا در اسکار 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید