سازمان جهانی بهداشت: صحبت از انتها کرونا زود است

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران : سمیه سوامیناثان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد باتوجه به سرعت انتشار ویروس کرونا در جهان و سویه های تازه آن نمی توان از اتمام این همه گیری صحبت کرد.

سازمان جهانی بهداشت: صحبت از انتها کرونا زود است

به گزارش به نقل از خبرنگاران، العربیه اظهار داشت، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه ای اظهار داشت باتوجه به جهش ها و صدمات نو ویروس کرونا، درحال حاضر نمی توان از پایان آن صحبت کرد.

سمیه سوامیناثان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت باتوجه به سرعت انتشار ویروس کرونا در جهان و سویه های نو آن نمی توان از اتمام این همه گیری صحبت کرد.

این دانشمند افزود: شیوع ویروس دلتا و عفونت های زیادی که از آن ناشی می شود شاهدی بر این است که باید به سرعت برای مقابله با این همه گیری شهروندان همه کشور ها را واکسینه کنیم.

سمیه سوامیناثان احتمال بروز یک جهش دیگر و ظاهر شدن سویه نو این ویروس را رد نکرد و گفت: این احتمال را رد نمی کنم زیرا من معتقدم این ویروس جهش پیدا کرده است و همان گونه که ویروس آلفا و دلتا ایجاد شدند، می تواند سویه های نوی را هم ایجاد کند که بر اثرپذیری واکسن ها تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، سوامیناثان نسبت به شیوع سریع جهش ویروس دلتا هشدار داد و آن را دلیل اصلی بالا بودن میزان آلودگی توصیف کرد، چراکه یک فرد آلوده به جهش دلتا می تواند عفونت را به 8 نفر دیگر منتقل کند.

براساس اعلام سایت ورلد او مترز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 186330636 نفر، تعداد جانباختگان به 4026186 نفر و تعداد بهبودیافتگان به 170467553 نفر افزایش یافته است. همچنین شرایط بیش از 77 هزار نفر از مبتلایان وخیم گزارش شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1817

به "سازمان جهانی بهداشت: صحبت از انتها کرونا زود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: صحبت از انتها کرونا زود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید