رئیس جمهور چین: به هیچکس اجازه نمی دهیم درباره قلمرو ما آشوب به پا کند

به گزارش بوستان گفتگو، رئیس جمهوری چین در پیامی به مناسب سال نوی میلادی گفت، چین هرگز اجازه نخواهد داد تا کسی درباره حاکمیت ارضی و حقوق دریایی آن آشوب و هیاهو به پا کند. در همین حال مقام ارشد چین در امور روابط تایوان نسبت به خطرات پیش رو در سال 2017 هشدار داد.

رئیس جمهور چین: به هیچکس اجازه نمی دهیم درباره قلمرو ما آشوب به پا کند

با تور ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کوشش های ادامه دار چین در راستای ادعاهای ارضی در دریای مورد مناقشه چین جنوبی از جمله ساخت جزایر مصنوعی موجب نگرانی کشورهای همسایه آن شده است.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین تاکید نمود: ما خواهان توسعه صلح آمیز و قطعا حفاظت از تمامیت ارضی و حقوق دریایی و منافع خود هستیم. مردم چین هرگز به هیچکس اجازه نخواهند داد تا در این مساله آشوب و هیاهو به راه بیندازد.

چین روی بیشتر مناطق دریای چین جنوبی ادعا داد. کشورهای همسایه آن شامل برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز ادعاهایی دارند.

گرچه شی جینپینگ در سخنانش به تایوان اشاره ای نکرد اما رئیس سیاستگذاری چین در امور تایوان در پیغام سال نوی میلادی اش گفت، سال 2017 شاهد بی ثباتی خواهند بود. ژانگ ژیجون گفت: با نگاه به سال 2017 متوجه می شویم که شرایط تنگه تایوان پیچیده و جدی است و توسعه روابط با عوامل پرخطرناک و بی ثبات کننده ای روبروست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 497

به "رئیس جمهور چین: به هیچکس اجازه نمی دهیم درباره قلمرو ما آشوب به پا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین: به هیچکس اجازه نمی دهیم درباره قلمرو ما آشوب به پا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید