رئیس جمهور برزیل بعد از ملاقات با ترامپ به کرونا مبتلا شد

به گزارش بوستان گفتگو، فارس نوشت: منابع خبری پنجشنبه گزارش داده اند رئیس جمهور برزیل که چند روز پیش با همتای آمریکایی خود ملاقات نموده بود به ویروس کرونا مبتلا شده است.

رئیس جمهور برزیل بعد از ملاقات با ترامپ به کرونا مبتلا شد

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

رئیس جمهور برزیل شنبه در اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مارالاگو با وی ملاقات نموده بود.

بولسونارو بعد از آنکه یکی از دستیارانش به ویروس کرونای جدید مبتلا شد مشکوک به ابتلا به این ویروس است و آزمایش داده است. نتیجه این آزمایش هنوز تعیین نشده است.

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند فابیو واجناگارتن وزیر ارتباطات برزیل که او هم شنبه با ترامپ ملاقات نموده بود به بیماری کووید-19 مبتلا شده است.

به نوشته روزنامه استادائو، هیأت همراه ژایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل در سفر اخیرش به آمریکا، از عصر چهارشنبه از سوی دفتر دولت تماس هایی دریافت کردند و از آن ها در مورد داشتن علائم آنفولانزا سوالاتی پرسیده شد و از آن ها خواسته شد برای انجام آزمایش پزشکی به بیمارستان ارتش در برزیلیا مراجعه نمایند.

روز پنجشنبه راجریو مارینیو وزیر توسعه برزیل خاطرنشان کرد سفر بولسونارو به آمازون به دلیل مسائل امنیتی درخصوص سلامت رئیس جمهور، لغو شده است. با این حال دولت هرگونه ارتباط بین مشکوک بودن وزیر ارتباط به ابتلا به کرونا و لغو این سفر را تکذیب کرد.

هیأت همراه بولسونارو در سفر به آمریکا و ملاقات با دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور شامل وزیر امور خارجه، وزیر دفاع، وزیر معادن و انرژی، و چند مقام سیاسی دیگر برزیل بود.

مقامات دولت برزیل که با واجناگارتن گفت وگو داشته اند می گویند او علائم آنفلوانزا را دارد و منتظر نتیجه تست کرونا است. به گفته آن ها واجناگارتن روز شنبه جلسه صبحانه ای اختصاصی با ترامپ داشته است. او همچنین عکسی را در کنار ترامپ در صفحه توئیتر خود منتشر نموده است.

همچنین در این سفرهیأت همراه بولسونارو در این سفر در یک ون جابه جا می شدند و فقط رئیس جمهور از داشتن خودرویی جداگانه بهره مند بوده است.

پس از آن که رسانه های برزیلی افشا کردند واجناگارتن برای انجام تست کرونا به بیمارستان مراجعه نموده است، او در پیامی توئیتری از آن ها انتقاد کرد اما این خبر را تکذیب نکرد.

با این حال روز پنجشنبه رسانه ها خاطرنشان کردند نتیجه آزمایش کرونای واجناگارتن مثبت اعلام شده و بولسونارو نیز تحت معاینه واقع شده است.

تا کنون نتیجه آزمایش کرونای 52 نفر در برزیل مثبت اعلام شده اما گزارشی از مرگ در اثر ابتلا به این بیماری منتشر نشده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 832

به "رئیس جمهور برزیل بعد از ملاقات با ترامپ به کرونا مبتلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور برزیل بعد از ملاقات با ترامپ به کرونا مبتلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید