رئیس جمهور اوکراین سوگند یاد کرد

به گزارش بوستان گفتگو، ولودومیر زلنسکی امروز (دوشنبه) رسما به عنوان رئیس جمهور جدید اوکراین سوگند خورد و بلافاصله مجلس را منحل کرد.

رئیس جمهور اوکراین سوگند یاد کرد

ولودومیر زلنسکی که توسط رئیس دادگاه قانون اساسی اوکراین به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور سوگند یاد کرد در سخنرانی خود گفت: من به خواسته مردم اوکراین به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم و وفاداری خود را به اوکراین اعلام می دارم.

وی با درخواست اتحاد میان مردم گفت که اوکراینی بد و خوب وجود ندارد. ما همگی اوکراینی هستیم. هیچ بد و خوبی وجود ندارد.

زلنسکی با اعلام انحلال مجلس همچنین استعفای مقام های ارشد از جمله دادستان کل پرمناقشه یوری لتسنکو، وزیر دفاع و سران نیروهای اطلاعاتی کشور را خواهان شد.

او گفت که قانونگذاران باید این مقام ها را عزل نمایند دو قانون بسیار مهم و کلیدی را ظرف دو ماه آینده تایید نمایند.این حداکثر زمان بین اعلام انحلال مجلس و انتخابات جدید است.

با این حال زلنسکی هیچ تاریخی برای انتخابات زودهنگام اعلام نکرد.

او از قانونگذاران خواست مصونیت مجلسی را لغو نموده و کدهای جدید انتخاباتی مشخص نمایند. زلنسکی گفت: از شما می خواهم مصونیت مجلسی را لغو کنید. کدهای انتخاباتی جدید تدوین کنید و لطفا لیست های الکترال را باز کنید.

وی با قول حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال کشور گفت که دستیابی به آتش بس در شرق اوکراین و منطقه دونباس جزو اولویت هایش بوده و حاضر است برای این منظور و دستیابی به صلح در این منطقه، شغلش را فدا کند. او گفت قهرمانان ما دیگر نباید در این مناطق جان خود را از دست بدهند.

وی مذاکره با روسیه را به بازگشت اراضی اوکراین و آزادی زندانیان جنگی مشروط کرد

زلنسکی همچنین به وزرای کابینه دولت پیشنهاد کرد که راه را برای کسانی که مراقب نسل های آینده اوکراین هستند باز کند او گفت: اعضای دولت که می گویند کاری نمی توانند انجام دهند را درک نمی کنم. این درست نیست. شما می توانید.

زلسنکی همچنین وعده داد که به تمامی آنهایی که آماده ساخت اوکراینی نوین هستند، شهروندی این کشور را اعطا کند.

وی گفت: من به تمامی اوکراینی های سراسر جهان و 65 میلیون نفری که در این کشور زندگی می نمایند و آنهایی که در خاک اوکراین به جهان آمده اند می گویم که اگر آماده ساخت اوکراینی نوین هستند، شهروندی این کشور را می دهم.

در پی درخواست زلنسکی وزیر دفاع اوکراین بلافاصله استعفای خود را بیان کرد.

زلنسکی برخلاف عرف برای ادای سوگند با پای پیاده راهی مجلس شد و در طول راستا با حامیانش عکس گرفت.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 227

به "رئیس جمهور اوکراین سوگند یاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور اوکراین سوگند یاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید