دولت سوریه می تواند تا سرانجام 2019 منطقه ادلب را به طور کامل پاکسازی کند

به گزارش بوستان گفتگو، یک کارشناس مسائل خاورمیانه، با اشاره به تحولات اخیر در سوریه و آزادی شهر استراتژیک خان شیخون در شمال غرب این کشور، اظهار کرد: با توجه به فشار افکار عمومی و آمادگی ارتش سوریه، دولت دمشق باید تصمیم نهایی خود را در ارتباط با آزادسازی کامل این کشور از وجود گروه های تروریستی بگیرد.

دولت سوریه می تواند تا سرانجام 2019 منطقه ادلب را به طور کامل پاکسازی کند

سیدرضا صدرالحسینی، در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه آزادی خان شیخون، راستا بعدی ارتش سوریه برای آزادسازی کامل ادلب را همیشه نموده است، اظهار کرد: تروریست هایی که از منطقه خان شیخون به بیرون رانده شده اند اکنون در کنار مرز ترکیه و سوریه مستقر شده اند.

وی با اعتقاد به اینکه تحولات در سوریه بعد از آزادی این منطقه جنبه بین المللی پیدا نموده است، توضیح داد: کشورهایی مانند روسیه و ترکیه به دنبال این هستند که این فرصت را از نظام سیاسی سوریه در ارتباط با مناطقی که هنوز از وجود گروه های تروریستی آزاد نشده و بعضا به ترکیه نیز وابسته هستند، بگیرند؛ اتفاقی که در چند سال گذشته نیز اتفاق افتاده و گرنه دولت سوریه این توان را دارد تا این مناطق را هرچه زودتر آزاد کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه تروریست ها در این منطقه از مردم عادی به عنوان سپر دفاعی استفاده می نمایند، ادامه داد: ارتش سوریه با وجود جنگ هشت ساله، برای آزادی کامل خاک این کشور از وجود گروه های تروریستی آمادگی دارد و افکار عمومی این کشور نیز خواستار این هستند که دولت سوریه هر چه زودتر در راستای پاکسازی نهایی قدم بردارد، بنابراین دولت دمشق باید هر چه زودتر تصمیم خود را در این زمینه بگیرد.

وی در همین چارچوب به اهمیت یکپارچگی و حفظ تمامیت ارضی سوریه اشاره و اظهار کرد: ترک ها در خصوص بخشی از سرزمین سوریه ادعاهایی را مطرح می نمایند که این ادعاها درست نیست. از دیگر سو آن ها معتقدند که دولت سوریه از نمودهای علیه دولت ترکیه حمایت می نماید که این نیز با واقعیت همخوانی ندارد.

صدرالحسینی حضور ارتش ترکیه در بخش هایی از مناطق مرزی سوریه را غیرمشروع بیان کرد و گفت: تاکنون ترکیه به واسطه فشار بعضی از کشورها توانسته فرصت هایی را برای خود جهت حضور در آن مناطق بخرد در حالی که افکار عمومی سوریه بر آن تأکید دارد که باید هر چه زودتر نیروهای نظامی ترکیه و گروه های تروریستی که در منطقه ادلب مستقر هستند، از سوریه خارج شوند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تأکید بر اینکه نهادها و سازمان های بین المللی می بایست در راستای حمایت همه جانبه از حاکمیت ملی سوریه فعالیت نمایند، اضافه نمود: دولت سوریه می تواند با توجه به توان خود این کشور را تا خاتمه سال میلادی جاری از وجود تروریست ها به صورت کامل پاکسازی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 353

به "دولت سوریه می تواند تا سرانجام 2019 منطقه ادلب را به طور کامل پاکسازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت سوریه می تواند تا سرانجام 2019 منطقه ادلب را به طور کامل پاکسازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید