دانشگاه ها باید به پیشرفت های هسته ای برسند

به گزارش بوستان گفتگو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: کشور ایران امروز باید در حوزه علم و فناوری به قدری پیشرفت کند که در همه حوزه های دانشگاهی به پیشرفت هسته ای برسیم چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری رشد علمی احتیاج ایران است.

دانشگاه ها باید به پیشرفت های هسته ای برسند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه rtp استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

یعقوب فتح اللهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه عملی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه باید همه حوزه های دانشگاهی به پیشرفت انرژی هسته ای برسند، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که امروز باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه گردد موفقیت همه حوزه های دانشگاهی در راستای علم و فناوری است که این امر باید با سرعت بیشتری همراه باشد، به طوری که بتواند به رشدی مانند صنایع دفاعی و انرژی هسته ای برسد.

مبارزه با دشمنان اسلام با استفاده از پتانسیل علم و فناوری

وی اضافه نمود: امروز مسائل و مسائل موجود در حوزه های مختلف سیاسی، مالی، اجتماعی و فرهنگی کشور و مراکز علمی و دانشگاه ها مورد آنالیز و ارزیابی قرار گرفته و نسبت به برطرف آن باید اقدام گردد چرا که برای مبارزه با دشمنان اسلام و ایران باید با استفاده از پتانسیل علم و فناوری صندلی کشور را افزایش دهیم.

احتیاجمند مدل و طراحی استراتژیک هستیم

فتح اللهی توضیح داد: یکی از احتیاجها و خلاء های امروز موجود در جامعه و کشور ما این است که باید واحدهای مالی تعالی خواه به وجود بیاید و از طرفی باید همانند گذشته در حوزه صنایع دفاعی و انرژی هسته ای صلح آمیز و همچنین مقوله هایی مانند نانوتکنولوژیک و بیوتکنولوژیک سرعت پیشرفت ما رو به رشد باشد که این کار احتیاجمند مدل و طراحی استراتژیکی است که بتواند به عنوان موتور محرک رشد علم و فناوری را رقم بزند.

دولت باید در ارتباط بین صنعت و دانشگاه نقش آفرینی کند

وی در سرانجام گفت: دولت باید در ارتباط بین صنعت و دانشگاه نقش آفرینی کند و اعتبارات و بودجه های مورد احتیاج را در کنار قوانین و مقررات در نظر بگیرد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 750

به "دانشگاه ها باید به پیشرفت های هسته ای برسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها باید به پیشرفت های هسته ای برسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید